agrarszektor.hu • 2023. december 18. 08:12
Betörne az ázsiai piacokra a Carlsberg. A nagy sörgyártó új vezérigazgatója szerint csak ezzel lehet pótolni az orosz piac kiesését. Eközben a fogyasztói szokások is változnak, a skandináv országokban például egyre népszerűbbek lesznek az alkoholmentes sorok.
A Carlsberg új vezérigazgatója, Jacob Aarup-Andersen - aki korábban a Goldman Sachs bankárja volt - kijelentette, hogy a cégnek az ázsiai piacok megnyerésére kell koncentrálnia. A szakember szerint ugyanakkor azt ellensúlyozni kell, hogy az utóbbi években csökkent a társaság eredménye. Ennek hátterében az orosz leánycég, a Baltika kiesése áll, ugyanis a 8400 alkalmazottat foglalkoztató orosz cég hozta a Carlsberg bevételeinek 13%-át, és a működési eredmény 9%-áért is felelt - írta meg a Világgazdaság a Bloomberg értesülései alapján.
A Carlsberg és a Tuborg gyárat vezető szakember arról is beszélt, hogy továbbra is kemény pénzügyi fegyelmet kell tartaniuk, de mindenképpen szükség van a marketing és a márkaépítés felfuttatására, elsősorban a digitális csatornákon. Emellett vannak helyek, földrajzi területek, ahol erősíteni kell jelenlétüket - hangsúlyozta Jacob Aarup-Andersen.
A menedzsment februárra fogja kidolgozni a menedzsment a cégcsoport pontos stratégiáját, de az eddigi értesülések szerint inkább az eddigi tervek „felfrissítéséről”, mintsem azok „lecseréléséről” lesz szó. Az Aarup-Andersen szerint a Baltika lefoglalását nem lehet szó nélkül hagyni, emiatt a tervek újragondolására is szükség van.
De mi lesz az árakkal?
Az új vezérigazgató arról is beszélt, hogy az infláció jelentős, és a fogyasztóik is küszködnek vele. Azonban a sörárak folyamatos emelkedésére lehet számítani, ugyanis a gyártási költségek is töretlenül nőnek. Egyetlen mentsvár az lehet, hogy a bekerülési költségek növekedésének üteme egyre kisebb, ami nyilván a fogyasztói árakban is megmutatkozik.
Rohanunk, hogy utolérjük magunkat. Ugyanakkor szerintem ez szektorszinten nem fog sikerülni, így nem mard más, mint az áremelés. Egészen biztos, hogy összességében a jövő év is költségnövekedést hoz
- hangsúlyozta Jacob Aarup-Andersen.
Mindeközben a fogyasztók is változnak: az egyre színesebb kínálatnak köszönhetően a skandináv országokban öt éven belül az alkoholmentes termékek eladása a teljes értékesítés egytizedét is kiteheti, ami jókora növekedés a mostani 3-4%-hoz képest.