Ez kényelmes helyzet a szupermarketek számára, mivel a felvásárlási árak a rögzített eladási árhoz képest stabilak. Azzal, hogy a lánc tudja, mennyi árut adnak el és mennyi marad a nyakán, könnyen képes kiszámítani a szükséges rendelési mennyiségeket, és a lehető legolcsóbban vásárolhat, hogy növelje a nyereségességet. A gyümölcstermesztők számára azonban az új év immár 3 hónapos tárolást jelent, és a hűtésre használt áram egyre drágul. A termelő szemszögéből nézve ahogy telik az idő az alábbi grafikonnak enyhe emelkedő tendenciát kellene mutatnia - írja a FruitVeB.
Az áruházláncok szemszögéből nézve persze más a helyzet: a kínálati szint magas, egyelőre rengeteg alma van a piacon, bőven lehet válogatni. A helyzet kicsit sem hasonlít 2020 tavaszára, amikor a szupermarketeknek versenyezniük kellett az almáért, és ráfizetéssel adták el, mert akkora hiány volt belőle a piacokon. A népszerű almafajták felvásárlási árai az őszi-téli időszakban eddig nem mutattak jelentős változást, ami nehezíti a termelők helyzetét, mivel az export üteme továbbra is lassú.