Szombat reggel az ablakon kinézve, nem biztos benne, hogy zavartalanul elvégezheti a napi munkákat? Tudni szeretné várható-e csapadék, lesz-e szél, esetleg lehet-e viharra számítani? Kíváncsi rá, hogy permetezésre alkalmas-e az időjárás, esetleg az ország különböző agrometeorológiai térképei érdeklik? Itt az Agrárszektor napi időjárásjelentése. Ilyen időjárásra készüljön a mai, szombati (2024.03.09.) napon.
2024.03.09. szombat: A párásság, valamint a ködfoltok megszűnése után változóan, főként a Dunántúlon és az Északi-középhegység térségében a több-kevesebb napsütés mellett időszakosan erősen felhős időre számíthatunk. Az Alföldön azonban inkább a naposabb idő lehet a jellemzőbb. Helyenként előfordulhat gyenge eső, záporeső. A délkeleti szelet egyre nagyobb területen, elsősorban a Kisalföld és az Alpokalján kísérhetik élénk, néhol erős lökések.
A legmagasabb nappali hőmérséklet szombaton általában 10 és 15 fok között valószínű. Késő estére többnyire 1 és 9 fok közé hűl le a levegő.
Orvosmeteorológiai tájékoztató: Habár fronthatással nem kell számolni, a légkör magasabb szintjein zajló több fokos melegedés miatt az időjárás-változásokra különösen érzékenyen reagálóknál melegfronti hatások tapasztalhatók.
A következő napon várható időjárás
2024.03.10 vasárnap: Közepesen vagy erősen felhős lesz az ég. Néhol, a késő délutáni, esti óráktól több helyen elered az eső, záporeső. A délkeleti szél sokfelé megélénkül, főleg a Kisalföldön megerősödik. Kora délután többnyire 13, 19, északkeleten helyenként csak 9, 12 fokot mérhetnek.
Friss híreink:
Rengeteg magyar mond le erről a traktorról: pedig régen kapkodtak érte
2024 februárjában a magyar gazdák 48,6 százalékkal kevesebb traktort vettek, mint egy évvel korábban, 2022 második hónapjához képest pedig 45,1 százalékkal kevesebb traktor talált gazdára most. A legkapósabb traktormárka februárban a Solis volt, amelyből 24-et adtak el a hónapban, a második helyen a New Holland végzett, abból 20 darabot értékesítettek. A népszerűségi listán a harmadik a Claas, a negyedik a Kubota, az ötödik pedig a Fendt volt az év második hónapjában. Az eddig vezető John Deere egészen a hetedik helyre csúszott vissza februárban.
Ez a növény nagy biznisz lehetne Magyarországon: mégis, alig termesztik
Bár az éghajlatunk koránt sem alkalmatlan a virágtermesztésre, ennek ellenére a hazai igényeket nem igazán tudják kielégíteni a termelők. Ezt jól mutatja az is, hogy Magyarországon mindössze 300-350 hektáron termesztenek virágokat jelenleg, az import pedig szép számmal áramlik be több országból, első sorban Hollandiából. Az Agrárszektor most annak járt utána, hogy vajon mi az oka annak, hogy szinte alig van magyar virág a boltokban, illetve annak is, hogy mi kellene ahhoz, hogy fellendülhessen az ágazat.
Így nyomja le a hazai baromfisokat az ukrán dömping
Nincsenek könnyű helyzetben a baromfiágazat szereplői Magyarországon. Ugyan az előző évben az energia- és takarmányköltségek jelentős mértékben lecsökkentek, a madárinfluenza komoly károkat okozott a termelőknek, a nagy mennyiségben az uniós és a hazai piacokra beérkező ukrán áru rendkívüli nyomást gyakorol az árakra. Mindez egy olyan időszakban történik, amikor globálisan, EU-s szinten és magyarországon belül is nőne a baromfihús fogyasztása, ám kérdéses, hogy ezt a megnövekedett keresletet milyen forrásból tudják majd kielégíteni a kereskedők a fogyasztók számára - mondta el az Agrárszektornak a Baromfi Terméktanács elnöke.
A Pénzcentrumról és a HelloVidékről ajánljuk:
Így köti röghöz a vidékieket a lakóhelyük Magyarországon: esélyük sincs menekülni?
Magyarországon egyes településeken másfélszer annyi az állandó lakosok száma, mint ahányan életvitelszerűen élnek ott. Vannak ugyanakkor olyan helyek is, ahol a lakóknak csak a töredékének van az adott településen a hivatalos állandó lakhelye. Több nagyvárosban az eltérés az állandó lakosok és a valós lakosságszám között sok ezer főt tesz ki - ez derült ki a népszámlálási adatok és a belügyminisztériumi statisztikák összevetéséből. Mit jelenthet ez? Ennek jártunk utána.
Fogy a levegő a MÁV körül: sürgős intézkedésre lenne szükség
Továbbra is súlyos problémákkal küzd a MÁV, mint ahogy arról beszámoltunk, a napokban kigyulladt és teljes terjedelmében kiégett egy motorvonat a Hajdú-Bihar vármegyei Vámospércsen. A szerelvény a vasútállomáson gyulladt ki. Aggodalomra ad okot, hogy ugyanez a típus már tavaly júliusban is meghibásodott, akkor az utasteret elöntő forró gőz személyi sérülést is okozott a Debrecenből Fehérgyarmatra tartó járaton. A MÁV lapunk megkeresésére elmondta, hogy a mozdonyparkjuk átlagos életkora közelíti a 40 évet, ám a dízelmozdonyoké ennél még magasabb, 50 felé jár. A társaság a HelloVidéknek ugyanakkor kiemelte, hogy jelenleg is zajlik egy - villamos motorvonatokra vonatkozó - beszerzési eljárás előkészítése, valamint tervbe van egy alternatív hajtású járművek beszerzése is.