agrarszektor.hu • 2024. május 22. 10:26
Ma újra beszélünk a HonestFood-ról, de már konkrétabban mint eddig, ma ünnepeljük ugyanis a HonestFood hivatalos megalapítását - mondta Giacomo Pedranzini, a Kometa 99 Zrt. ügyvezető igazgatója, illetve az HonestFood megálmodója a Portfolio AgroFood 2024 Konferencián. Kiemelte, az utolsó 30-40 évben sokat fókuszáltunk a volumenre, a tömegtermelésre és az alacsony fajlagos költségekre. Ezért az eladáshoz az árakat még nagyobb mértékben csökkenteni kellett, ennek következtében túltermeltünk és többek között nem figyeltünk az állatjóléti szempontokra sem. Ez a folyamat azóta sem változott - tette hozzá a szakember. A mai napon kezdte meg működését az HonestFood non-profit szervezet, a konferencián a csatlakozók aláírták hivatalos belépésüket a kezdeményezéshez.
Pedranzini elmondta, irányt kell változtatnunk, változtatnunk kell a játékszabályokon, ez lesz a HonestFood egyik célja is. Az HonestFood szemléletű működés kiemelt figyelmet fordít az emberi egészségre, a természet és a környezet védelmére, beleértve az állatjólétet is, valamint méltányos a termelési lánc minden szereplőjével.
Legfontosabb, hogy a hozzáadott értékek tisztességesebb eloszlását szorgalmazzuk a termelési lánc szereplői között.
Hollósy Tibor, a Kometa 99 Zrt. beszerzési ügyvezető-igazgató helyettese kiemelte, hogy az egészségünket 90%-ban az élelmiszerek alapozzák meg. A HonestFood lényege, újra gondolni az élelmiszerellátási láncot, egészséges egyensúlyt teremteni a bio gazdálkodás és a hagyományos termelés között. Szemelőt tartva az átláthatóságot, és mindezt elérhető módon, finom, egészséges és árban is elérhető élelmiszerek termelésével, előállításával.
Hollósy Tibor elmondta, hogy Magyaroszág mezőgazdasági szempontból az ígéretek völgye. A földrajzi elhelyezkedésünk, az ország kiváló vízkészlete és a logisztikai szempontből is kedvező elhelyezkedés merőben hozzájárul az iaprágban betöltött fontos szerepeinkhez.
Annak érdekében, hogy feltérképezzék a fogyasztók igényeit, hogy pontosabban tudják mire van kereslet és igény, kutatásokat végeztek a témákban. 4 fontos kérdésben végeztek kutatásokat 1000 emberre vetítve. A megkérdezettek szerint a termelők teremtik a legnagyobb társadalmi értéket az élelmiszertermelés folyamatában és szerintük a termelők jutalmazás nem megfelelő. A kutatás rávilágított arra is, hogy az emberek nagy számban hajlandóak a kicsit drágább termékeket megvásárolni, annak érdekében, hogy ezzel támogassák azokat a termelőket, akik hangsúlyt fektetnek az állatjólétre és a környezetvédelemre. A megkérdezettek 79 százaléka szerint a legtöbb pénz, amit élelmiszeripari termékekre költenek, a termelőknek járna.
Az eredményeket szem előtt tartva, a HonestFood non-profit szervezet működése a mai napon elkezdődött, az eddigi csatlakozók pedig aláírták hivatalos belépésüket a kezdeményezéshez.
A Portfolio AgroFood 2024 Konferenciáról eddig megjelent cikkeink: