Elképesztő, mi derült ki a britekről: ezt sokan nem gondolták volna

Elképesztő, mi derült ki a britekről: ezt sokan nem gondolták volna

agrarszektor.hu
Az Egyesült Királyságban végzett felmérés során arra keresték a választ, hogy mennyire befolyásolja a média a közvéleményt a lovassportok támogatásában. A felmérés 4195, 18 év feletti brit válaszadó véleményét tükrözi. A válaszadók 2,3%-a rendszeresen érintkezik lovakkal. A közvélemény-kutatást 2024. május 29. és 30. között készítették online. 

A felmérésben szereplő számadatok az Egyesült Királyság összes felnőtt lakosát (18 év felettiek) képviselik, széles földrajzi és demográfiai tartományból származnak, és reprezentatívak a lakosságra nem, életkor, társadalmi-gazdasági háttér stb. tekintetében - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). A Lójóléti Világszervezet tájékoztatása szerint a YouGov közvélemény-kutatás harmadik éve igyekszik bemutatni a közvélekedést a lovak sportban való részvételével kapcsolatban, de számos érdekes adat is keletkezik a felmérések nyomán.

  • Növekszik azok száma, akik úgy gondolják, hogy a média pozitívan befolyásolja a sportlovak jólétét. 2022-ben 10% vélekedett így, 2023-ban már 15%, 2024-ben 17%.
  • A válaszadók szerint azok a dolgok befolyásolják a legjobban a közbizalmat a lovassport iránt, amit a lovasok, és azok mondanak és tesznek, akik közvetlen részt vesznek a sporttevékenységben (28%). Ezt követi az, hogy mit látnak és hallanak a médiában (25%). 20%-ban vélekednek úgy, hogy jelentős tényező az, hogy mit mondanak és tesznek azok az emberek, akiknek közvetlen kapcsolódásuk van a lovakhoz (de nem a sportban). 18%-ban jelölték meg annak fontosságát, hogy mit tesznek és mondanak az érintett kormányzati szervek.
  • Az általános közvéleményt a lovak sportban történő használatával kapcsolatban leginkább az állatvédelmi szervezetek tudják befolyásolni (26%), utánuk jönnek az állatorvosok és állategészségügyi szakemberek (20%), majd azok az emberek, akikről tudják, hogy lovakkal foglalkoznak (18%). Ezzel szemben azoknál a válaszadóknál, akik rendszeresen kapcsolatba kerülnek lovakkal az a legfontosabb faktor, hogy mit mondanak azok, akik a lovakkal foglalkoznak, utána jön az állatorvosok és állategészségügyi szakemberek véleménye.
  • A mainstream média csaknem minden harmadik válaszadó véleményét befolyásolta a lovak sportba való bekapcsolódásáról (29%), míg a közösségi médiát csak 14%-uk emelte ki.
  • Azok számára, akik rendszeresen érintkeznek lovakkal, a televíziózás után (44%) a Facebook a legnépszerűbb lósporttal kapcsolatos tartalomforrás (41%).
  • Az elmúlt három évben alig változott a lakosság azon aránya, amely egyáltalán nem támogatja a lóhasználatot a sportban (20%). Sokan vannak, akik csak a jólét javulása esetén támogatják (41%) és akik fokozott jóléti intézkedéseket várnak el (56%).
Címlapkép forrása: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?