Alig isznak már bort a magyarok: így lehetne ezen változtatni

agrarszektor.hu2024. augusztus 13. 11:28

A csökkenő borfogyasztás miatt a magyar borászoknak több lábon kell állnia, mustot és pezsgőt is kell készítenie - jelentette ki a hétvégén az agrárminiszter. A folyamatosan csökkenő borfogyasztás nem kedvez a borászoknak, de a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa már dolgozik a bor alapú italok népszerűsítésén.

Európai, illetve világszinten is folyamtosan csökken a borfogyasztás. Ezt Magyarország a nagy bortermelő uniós tagországokkal azonos módon érzékeli – mondta Nagy István agrárminiszter szombaton egy szakmai találkozón Somlóvásárhelyen. A tárcavezető szerint az alkalmazkodás egyik módja a több lábon állás, vagyis a borászatoknak nemcsak bort érdemes termelni vagy értékesíteni, hanem például pezsgőt vagy mustot is. Ehhez azonban újfajta tudás és technológia kell, mert egyre inkább elvárás a nagyon jó minőség minden árszegmensben - írja az Infostart.

Frittmann János borász, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke szerint, ha a fiatalok alkoholt isznak, koktélokat, long drinkeket fogyasztanak, manapság nem is nagyon ismerik a borokat. A nagy italgyártó cégek a reklámra és marketingre fókuszálnak, így ezek a termékek jobban a fiatalok szemei elött vannak, divatosak lesznek. Leginkább a vörösborok fogynak rosszul – mondta a borász és hozzátette, hogy itthon a fehérborok értékesítésével egyelőre nincs gond. Ennek ellenére váratlanul érte a borágazatot a fogyasztás ilyen mértékű csökkenése.

A szakember szerint is alternatívákat kell keresnie a borászatoknak. Frittmann János nagyobb fantáziát lát a pezsgőben, valamint a boralapú, gyümölcsös, alkoholos italok, koktélféleségek készítésében. Úgy gondolja, hogy a változásokkal együtt kell tudni élni. A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa már dolgozik az ilyen italok népszerűsítésén. A cél, hogy a palackozott borokból helyben koktélokat és bor alapú italokat készítsenek.

Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
borászat, bor, borfogyasztás, vörösbor, borász, nemzeti, fehérbor, borágazat, fiatalok, termékek, borászati-termék,