A fogyasztók a közelmúltban egyre több feldolgozott húst és kolbászt vásárolnak a drágább húsrészek helyett, ami annak a jele, hogy érzik az elszabadult árak okozta feszültséget.
Ezt a tendenciát a Dallas Federal Reserve legutóbbi, texasi feldolgozóipari kilátásokat vizsgáló felmérése emelte ki, és az NBC News is felhívta rá a figyelmet, ahol egy felmérésben részt vevő személy megjegyezte, hogy egyre többen választják a kolbászt, ami az olcsó táplálékot jelenti az online szlengben.
Ez a kategória hajlamos növekedni, amikor a gazdaság gyengül, mivel a kolbász jó fehérjepótlója a magasabb árú fehérjéknek, és kímélheti a fogyasztók élelmiszer-büdzséjét.
Több ponton is tettenérhető jelenség
A felmérés többi része sem volt derűlátó: a válaszadók azt mondták, hogy készülnek a recesszióra, mert észrevették, hogy a számlákat lassabban fizetik ki, valamint más jelek is utalnak arra, hogy több kulcsfontosságú iparág gyengül.
A CNBC azt is megjegyezte, hogy a vállalati vezetők arra is figyelmeztettek, hogy a fogyasztói költések csökkennek az étteremláncoknál a Starbuckstól a McDonald's-ig - ezek annak a jelei, hogy valami nincs rendben a gazdaságban.
Pesszimistán látják a jövőt?
Az infláció ugyanakkor, amely a világjárvány idején felpörgött, csökkenni látszik, mivel a fogyasztói árindex, az egyik legfontosabb inflációs mérőszám, a korábbi évekhez képest is figyelemre méltóan kisebb. Kérdés persze, hogy akkor miért van az, hogy látszólag minden nagyon drága, és az emberek pesszimisták a gazdasággal kapcsolatban – jegyzi meg a cikk.
Igaz, hogy az infláció a világjárvány idején az ellátási lánc hiányosságai miatt gyorsult fel, de erős bizonyítékok vannak arra, hogy a vállalatok kapzsivá váltak, és a feltétlenül szükségesnél nagyobb árat szabtak a fogyasztóknak az élelmiszerektől a gyógyszerekig mindenre. Nem is beszélve a hihetetlenül magas lakásárakról, amelyek miatt úgy tűnik, mintha az amerikai álom elérhetetlen lenne az átlagemberek számára, miközben a leggazdagabbaknak jól megy.