Lezárult a magyar élelmiszert népszerűsítő verseny

agrarszektor.hu2024. szeptember 13. 15:04

A Master Good Kft. csapata nyerte a 18. alkalommal megrendezett Coop Rally-t, amelynek záró díjátadójára csütörtökön este került sor Hajdúszoboszlón. A minőségi, magyar élelmiszer-előállítást és termékeket népszerűsítő szakmai program keretében idén a mezőny Magyarország keleti felén látogatott meg hat meghatározó élelmiszeripari gyártó- és forgalmazó céget, valamint két COOP-tagvállalatot.

A 18. alkalommal megrendezett Coop Rally-t a Master Good Kft. csapata nyerte, míg az Agrárminisztérium különdíját az Univer Product Zrt. kapta meg, amelyet Molitórisz Károly, a cég vezérigazgatója vett át. Az agrártárca a különdíjjal azt ismerte el, hogy a vállalat több mint 70 évre visszanyúló tevékenységével számos innovációt hozott az élelmiszeriparba -írja közleményében a Co-op Hungary Zrt.

A szakmai program alkalmával öt kelet-magyarországi megyében (Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves) nyolc állomást (hat élelmiszeripari gyártó céget és két Coop-tagvállalatot) látogatott meg az üzletlánc tagvállalataiból és a cégcsoport beszállító partnereiből álló mezőny. A versenyen közel háromszázan vettek részt, akik hazai élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacégeket képviseltek. A résztvevők együttesen a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2200 milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 30 ezer munkavállalót képviselnek.

A mára már hagyományossá vált rendezvényen élelmiszer-feldolgozó cégeket mutatnak be a résztvevőknek azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet a hagyományokra épülő innovatív hazai élelmiszer-előállítás értékeire, és a magyar termékek vásárlásának fontosságára. Az eseményre az Agrárminisztérium támogatásával került sor, Nagy István tárcavezető pedig a hagyományoknak megfelelően vállalta a rendezvény fővédnöki szerepét. A szaktárca képviseletében Nobilis Márton élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a zárórendezvényen kiemelte: a kormány rendkívül fontos feladata, hogy a magyar élelmiszerek arányát növelje. A 2000 főnél kisebb településeken működő Coop-üzletek fejlesztése 461 helyszínen valósultak meg az elmúlt években 12 milliárd forintos értékben, amihez a Magyar Falu Program állami forrásai is hozzájárultak.

Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
élelmiszer, magyar-termék, magyar, coop, program, magyarország, népszerűsítés, hazai, magyar-falu-program, élelmiszeripari,