2024 októberében az öt legnépszerűbb traktormárka Magyarországon a John Deere, a Solis, a Claas, a New Holland és a Fendt voltak - derül ki a carinfo.hu adataiból. John Deere-ből 22-t adtak el októberben, 8-cal kevesebbet, mint egy évvel korábban, Solis-ból 18 darab talált gazdára, 3-mal több, mint 2023 azonos időszakában. Claas-ból 15-öt, 7-tel többet vásároltak most a gazdák, New Holland-ból 11-et, 9-cel kevesebbet, míg Fendt-ből 7-et, 4-gyel kevesebbet értékesítettek 2024 októberében, mint egy évvel korábban. A John Deere a februári és márciusi lecsúszást követően áprilisban ugyan visszatért a lista élére, de májusban ismét lekerült az első helyről, ahova úgy tűnik, augusztus és szeptember után októberben is sikerült visszatalálnia. Az októberi népszerűségi lista 7. helyén szerepel egyébként a Steyr, 8. a Deutz-Fahr, 10. a Kubota, 11. a Case, 19. pedig a Massey Ferguson.
2024 októberében összesen mindössze 117 traktor talált gazdára Magyarországon, ami az egy évvel korábbi mennyiséghez képest 36,4 százalékkal jelent kevesebbet, 2023 októberében ugyanis 184 traktor kelt el. 2022-höz képest szintén csökkent az eladott traktorok száma, akkor 335 darabot értékesítettek, 65,1 százalékkal többet, mint most. 2024-ben eddig összesen 1461 traktort adtak el Magyarországon, ami 2023 első tíz hónapjához képest 45 százalékos csökkenést jelent, akkor ugyanis 2657-et értékesítettek. 2022-höz képest szintén brutális csökkenés figyelhető meg, akkor 3768 traktor kelt el az említett időszakban, ami 61,2 százalékkal jelent többet.
Érdekes és sokkoló adat még, hogy míg 2023 első negyedévében 1005 darab traktor került eladásra Magyarországon, addig 2024 azonos időszakában ez mindössze 488 volt. A második negyedéves összehasonlítás sem fest túl fényesen, tavaly 917 traktort értékesítettek akkor, idén azonban mindössze 513-at. A harmadik negyedév hasonló eredményeket hozott: egy évvel ezelőtt 551 traktort adtak el, idén mindössze 343-at.
Ahogy azt az Agrárszektor korábban megírta, 2024-ben jelentős mértékben visszaesett a mezőgazdasági gépforgalmazás Magyarországon, sőt, az alkatrész és a szerviz üzletág sem növekedett olyan mértékben, mint a helyzet indokolná. Lapunknak Illés Zoltán, az AGROTEC Magyarország Kft. ügyvezetője elmondta, ez a helyzet addig nem is fog változni, amíg a piaci környezet kiszámíthatóbbá nem válik, illetve amíg meg nem nyílnak a gépbeszerzéseket támogató új pályázatok. A szakember szerint ráadásul annyira spórolnak a gazdák, hogy sokan már a karbantartási munkákból is csak a legszükségesebbek végzik el.