Az áruházlánc 7-féle sajátmárkás tojás árát jelentősen, legalább 4,3 százalékkal, egyes termékek esetében pedig több mint 10 százalékkal csökkentette.
Február 13-tól többféle különböző márkájú tej is a korábbi árhoz képest jóval olcsóbban érhető el, az egyliteres kiszerelésű dobozos tej árcsökkentésének mértéke 12,5-5,3 százalék között változik. A Telex kérdésére a Tesco hangsúlyozta:
minden esetben magyar élelmiszerekről van szó.
Nem a Tesco az egyetlen, amely elkezdett akciózni egyes alapélelmiszereket. A Telex cikke kitért a Sparra, a Lidl-re és az Auchan-ra is, mindhárom kereskedelmi lánc elkötelezettségét hangsúlyozta az árcsökkentés kapcsán.
Az árcsökkentés örvendetes hír lehet a vásárlóknak, de a mezőgazdasági termelők és feldolgozók már nem feltétlenül örülnek a látványos akciók hírének. Az érdemi árcsökkentés kapcsán nem érdemes illúziókba ringatni magunkat: a kereskedelmi láncok a feldolgozókkal, termelő beszállítókkal folytatott ártárgyalásaikon még keményebben lépnek majd fel. Ami a fogyasztónak jó hír, az agrofood-szektornak már nem annyira: a politikai nyilatkozatokban is erőltetett árcsökkentési kényszer terhe várhatóan végső soron a hazai ágazat vállára nehezedik majd. A kényszerpályára helyezett kereskedelmi láncok ráadásul könnyen az olcsó import felé fordulhatnak újra, ahogy a korábbi években is, ezzel pedig a magyar élelmiszer újra sokat veszíthet pozícióiból.