Megkezdődött: keményen leakciózta a magyar tejet és tojást a Tesco

agrarszektor.hu2025. február 13. 16:16

Jelentősen csökkentette számos tej és tojás árát a Tesco: az áruházlánc üzleteiben és online felületén 12 féle UHT és ELS tej és 7 féle sajátmárkás tojás kapható, előbbiek esetében akár 8, utóbbiak esetében akár 10 százalékos árcsökkentést is tapasztalhatnak a vásárlók - közölte a vállalat az MTI-vel csütörtökön.

Február 13-tól többféle különböző márkájú tej is a korábbi árhoz képest jóval olcsóbban érhető el, az egyliteres kiszerelésű dobozos tej árcsökkentésének mértéke 12,5-5,3 százalék között változik. A Telex kérdésére a Tesco hangsúlyozta:

Nem a Tesco az egyetlen, amely elkezdett akciózni egyes alapélelmiszereket. A Telex cikke kitért a Sparra, a Lidl-re és az Auchan-ra is, mindhárom kereskedelmi lánc elkötelezettségét hangsúlyozta az árcsökkentés kapcsán.

AGRÁRSZEKTOR VÉLEMÉNY

Az árcsökkentés örvendetes hír lehet a vásárlóknak, de a mezőgazdasági termelők és feldolgozók már nem feltétlenül örülnek a látványos akciók hírének. Az érdemi árcsökkentés kapcsán nem érdemes illúziókba ringatni magunkat: a kereskedelmi láncok a feldolgozókkal, termelő beszállítókkal folytatott ártárgyalásaikon még keményebben lépnek majd fel. Ami a fogyasztónak jó hír, az agrofood-szektornak már nem annyira: a politikai nyilatkozatokban is erőltetett árcsökkentési kényszer terhe várhatóan végső soron a hazai ágazat vállára nehezedik majd. A kényszerpályára helyezett kereskedelmi láncok ráadásul könnyen az olcsó import felé fordulhatnak újra, ahogy a korábbi években is, ezzel pedig a magyar élelmiszer újra sokat veszíthet pozícióiból.

Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
élelmiszer, kiskereskedelem, élelmiszerkereskedelem, élelmiszerár, akció, kereskedelmi-lánc, árstop,