Miért is jön zavarba annyi fogyasztó, ha csapvízért folyamodik éttermekben, bárokban, mikor a londoniak méltán büszkék lehetnek a vizükre?
Ahogy a TemzeVíz vezérigazgatója, David Owens nyilatkozta: „Vizünk ötszázszor olcsóbb a palackozott víznél és környezetbarát is, mivel háromszázszor kevesebb szén-doioxid kibocsátással jár az előállítása.”
Felmérésük szerint a megkérdezettek 70%-a szívesen látna az éttermekben csapvizet a drága ásványvizek helyett, ugyanakkor minden ötödik ember túlságosan félénk, vagy könnyen zavarba hozható ahhoz, hogy kérni merje.
A csapvíz népszerűsítése érdekében a TemzeVíz és a város közös kampányba fogott. Iparművészek számára pályázatot írtak ki egy olyan kancsó megtervezésére, amelyben az éttermek csapvizet kínálhatnak. A nyertes munkát 115 pályamű közül, két fordulóban választotta ki a szakmai zsűri, amely a TemzeVíz igazgatója mellett jeles művészeket éppen úgy a tagjai között tarthatott számon mint neves környezetvédőket, étteremigazgatót, vagy szakújságírót. A végső megmérettetés során az utolsó tíz versenyben maradt pályamű közül Neil Barron „Tap Top” („csap-csúcs”) című művének szavaztak bizalmat. A kancsót bárki megrendelheti – ezzel is támogatva a kampányt – kérésre bármilyen logót belevésnek.
Forrás: londontap.org
A hazai vízszolgáltatók közül a Pécsi Vízmű már hetedik esztendeje népszerűsíti a csapvizet, kezdeményezésük célja ugyanaz: hogy az asztalokon újra megjelenjenek a vizeskancsók. Egyik kampányuk keretében 2003-ban a helyi éttermeket látták el vizeskancsókkal, idén pedig a közéleti személyiségek, kulturális vezetők számára ajánlottak fel dísztárgynak is beillő, különleges formájú kancsókat, hogy ásványvíz helyett ásványi anyagokban gazdag, üdítő pécsi csapvízzel kínálják ügyfeleiket és vendégeiket.
Forrás: www.vizminoseg.hu