Kölcsönös bizalom kell

Agro Napló
Kölcsönös bizalom alapján működő korrekt kapcsolat – ez volt a vezérgondolata a németországi Nürnbergben megrendezett 21. Biofach élelmiszeripari kiállításnak, ahol 120 ország, 2500 kiállítójának termékeit több mint 40 ezer látogató tekintette meg. Az eseményen a magyar résztvevőknek sem kellett szégyenkezniük.

 

- Nürnberg tizedik alkalommal adott otthont Európa legnagyobb biotermék kiállításának, a Biofachnak, amelynek kistestvérei már valamennyi földrészen jelen vannak – kezdi tájékoztatását Claus Rattich üzletvezető (Nürnberg Messe). - A kiállítás célja a biokereskedelem mindenkori termékeinek bemutatása és az információáramlás segítése. A bioélelmiszereken kívül speciális ágazatok is bemutatkoznak, mint például a biotextília, illetve a biokozmetikumok. Az egyik pavilon a borbarátoké. Szerencsére, nálunk nem érződik a recesszió hatása, sőt úgy látjuk, a biotermékek egyre keresettebbé válnak Németországban. Ez talán annak köszönhető, hogy e termékeket eddig is a magasabb jövedelműek keresték leginkább, és ők most is megengedhetik maguknak, hogy tudatos életvitelt folytatva egészségesen táplálkozzanak.



Ezt Urte Warncke értékesítési vezető (Ludwigsluster, Ludwigslust) is megerősíti.

- Húsüzemünkben a hagyományos termékek mellett immár 6 éve foglalkozunk biohús-feldolgozással. A válság hatása szerencsére elkerült bennünket. Mivel a német piac bioélelmiszerekből már telített, termékeink egy részét Oroszországba, Lengyelországba, illetve a Skandináv államokba exportáljuk.



Az Agrár Marketing Centrum szervezésében 160 négyzetméteren 14 kiállító képviselte hazánkat. A kiállításról, az ott tapasztaltakról dr. Roszik Pétert, a Biokontroll Hungária ügyvezetőjét kérdeztük.



- Ez a mostani helyzet az előző évihez képest némi visszaesést mutat. A gazdasági válság ezt az ágazatot sem kímélte. Ugyanakkor látjuk azt is, hogy nagy növekedés előtt állunk. Sok fogyasztóval beszélgettünk, és mindenki azt mondta: amint megengedheti magának, az első dolga lesz, hogy napi élete részévé tegye a biotermékeket. Tehát ilyen szempontból jó üzenete is volt a kiállításnak, és mutatja a jövőt.



Németh Gyulától, a kölcsei Organic Kingdom ügyvezető igazgatójától a magyar alma, illetve a belőle készült termékek iránti érdeklődésről tudakolóztunk, s hogy általában a magyar biotermékeket mennyire értékelik az európai piacon?



- Úgy gondolom, hogy a magyar biotermékeknek igenis van helye a piacon, ezért vagyunk itt, ezért promotáljuk. Én sikeresnek ítélem ezt a kiállítást. Kiállítóként második évben veszünk részt a Biofachon és az a tapasztalatom, hogy érdeklődnek a magyar termékek iránt.



Melyik országok vásárlói érdeklődtek a magyar almatermékek iránt?



- Elsősorban német nyelvterületről, Németország, Svájc, Ausztria kereskedői látogattak bennünket, de komoly érdeklődés volt Franciaországból, illetve Angliából is.

Az európai piacon, s általában a világpiacon, milyen esélye lehet a magyar tésztának, például az olasszal szemben?



- Mindenképpen a különlegességre kell törekedni – mondja Rédei Ákos, az isaszegi Rédei ’79 Bt. kereskedelmi vezetője. - Mi tönkölytésztát gyártunk, ezen belül is többféle ízesítésűt. Kisebb mennyiségeinkkel a rétegtermékekre tudunk koncentrálni, ezáltal réteg-igényeket elégítünk ki, míg a nagy olasz tésztagyárak inkább a tömeggyártásra rendezkedtek be.

 

Ez lehet a magyar élelmiszertermelők jövője?



- Véleményünk szerint a bioszektorban mindenképpen erre kell törekednünk.

 

A magyar kiállítók közt sétálva hiányoltuk a tej-, illetve a hústermékeket.



- Sajnos, Magyarországon a bio-állattenyésztésre alig akad vállalkozó – mondja dr. Roszik Péter. - Az előállított termékek nagyon jók, de ezek már otthon vevőre találnak, ezért nem érzik szükségét az előállítók, hogy bemutassák a termékeiket külföldön. Ezért nincsenek itt, és nehéz is lenne versenyezniük azokkal az agyontámogatott, külföldi, régi tagországi hús- és tejtermékekkel, amiket itt látunk. De reménykedünk, hogy talán egy-két év múlva már ilyen termékekből is többet látunk a magyar standon.

 

Forrás: http://www.gazdakor.szie.hu/hirek/kolcsonos_bizalom_kell

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?