A hazai ízek fagyasztottan is a legjobbak

Agro Napló
A csaknem tízéves karcagi vállalkozás az elmúlt időszakban a csúcsokat és a mélységeket egyaránt megjárta. Érthető, hiszen a hűtőipar sem élvez kivételezett helyzetet a többi gazdasági tevékenység között. Az első évtized tanulsága egyszerűen megfogalmazható: nem elég csupán exportra termelni, a hazai piacot sem szabad elhanyagolni.

 

- Három üzemünk van. Az első és a legrégebbi a karcagi, ahol gyümölcs-feldolgozás folyik teljes vertikumban, illetve ott történik a termelésünk 30 százalékát kitevő bébiétel-alapanyaggyártás – kezdi a cég bemutatását Fülöp Gábor, az Agrosprint Kft. ügyvezető igazgatója. - Romániában az Agrosprint gyorsfagyasztott termékeket kis kiszerelésben forgalmazzuk. Ez az üzem, ahol most vagyunk, 2008-tól van a tulajdonunkban, itt található a kukorica- és a borsóvonal.



- Amikor a helyszíneket kiválasztották, akkor mi lebegett a szemük előtt?



- A karcaginál még csak a családi fészek közelsége, Nyírlugosnál már egyértelműen a termelői szféra közelsége volt a domináns.



- Honnan szerzik be az alapanyagokat?



- Csak magyar terméket dolgozunk fel minden üzemünkben, tulajdonképpen még a romániaiban is. Kizárólag integrációban termeltetünk, ami azt jelenti, hogy segítjük a termelést vetőmaggal, növényvédő szerrel, illetve kötelezettséget vállalunk a termények felvásárlására, és szaktanácsokat is nyújtunk. Egyedüliek vagyunk a hűtőiparban, akik a gyümölcsöknél a teljes vertikumot – csonthéjasokat és bogyósokat - gyártjuk, zöldségből pedig a gyökérzöldségek kivételével mindent. Nálunk a lehető legrövidebb időn belül bekerül a termék az üzembe, néhány órán belül mossuk, daraboljuk, és megy egy fagyasztó alagútba, ahol néhány perc alatt -18 fokra lefagyasztjuk. Ez azt jelenti, hogy a fagyasztott termék ugyanolyan marad, mint friss állapotában, megtartja ugyanazokat a vitaminokat, tápanyagokat, illetve ásványi anyagokat, amelyeket friss állapotában. Amikor ezt visszaolvasztjuk és tálaljuk, akkor ugyanolyan formában, ugyanolyan minőségben tálalhatjuk az asztalra, mint a friss gyümölcsöt, illetve a zöldséget.



Bár a nyugat-európai országokban nagyobb a gyorsfagyasztott termékek iránti kereslet, már nálunk is egyre többen keresik.



- Termékeink 80 százalékát ma még exportáljuk, de középtávú célként szeretnénk a belföldi piacot erősíteni – mondta befejezésként a cégvezető.





Forrás: Gazdakör

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?