A hagyományos és tájjellegű élelmiszerek előállításához hazánkban jelentős erőforrások állnak rendelkezésre. Mint az a Gödöllői Egyetem Gorka-termében megrendezett könyvbemutatón is elhangzott, az Európai Unióban ezen élelmiszerek aránya 2015-ig a jelenlegi 7-ről 12 százalékra emelkedik. A kötet jelentős segítséget nyújthat a szakembereknek abban, hogy a fogyasztók bizalmát élvező, patinás magyar élelmiszermárkák népszerűségét megfelelő marketinggel tovább növelhessék.
Dr. Szakály Zoltán, a kötet szerkesztője (Kaposvári Egyetem GTK) úgy véli, hogy amikor a fogyasztó tájékozódik, akkor a bizalmi tulajdonságokat részesíti előnyben.
- Ha például azt hallja egy minőségi magyar termékről, hogy az kiváló, akkor ő abban meg fog bízni. De azt elvárja a gyártótól, hogy azt a minőséget mindig hozza, és azt a bizalmat ne játssza el. Úgy gondolom, a legnagyobb kérdés az lesz majd, hogy ezt a bizalmat mennyire tudjuk megőrizni. A fogyasztó most hűséges, hálás, kicsit elege van az „egyen” élelmiszerekből és „egyen” italokból. Tehát ez egy lokalizációs hatást is ki tud fejteni, ráadásul a helyi termelőket jobban pozícióba hozza, mint a korábbi időszakban bármikor. Úgyhogy, modell értékű lehet ez a kutatás, ez a termékkategória. Mindenesetre sok minden kell még hozzá, mert az út elején járunk. De hál’ Istennek, lelkes támogatók vannak minisztériumi oldalról, egyetemi oldalról, kutatóintézeti oldalról.
A turisztikai és vidékfejlesztési lehetőségek felé is nyitó témakörben különböző szakmai területek képviselői készítettek tanulmányokat, amelyek az egyetemi oktatásban is felhasználhatóak.
- A Szent István Egyetem az oktatásban, kutatásban is fel tudja használni ezt a szakkönyvet. A hallgatóink széles körben használhatják – mondta a Szent István Egyetemet képviselő dr. Lehota József.
A Magyar Tudományos Akadémia illetékes szakbizottsága és a pécsi akadémiai szakbizottság által szervezett bemutatón megtudhattuk: az 1000 példányban készült kötet az egyetemi hallgatókon kívül döntéshozók, minisztériumi és felsőoktatási szakemberek, marketing-szakértők és természetesen termelők számára készült. A hungarikumokat is érintő jogszabályváltozások miatt máris tervezik a második kiadást, amely a tervek szerint angol nyelven és elektronikus formátumban is napvilágot lát.
Forrás: Gazdakör