Azt nehéz lenne eldönteni, hogy minek vagy kinek volt nagyobb sikere a SkyCourt közepén: a Pick és a Herz márkájú téliszaláminak vagy az azt kínáló, piros-fehér-zöldbe öltözött hostesseknek, akik a szalámit kínálták. Akár hogy is, a szalámis hungarikum termék-promóció minden eddigi eladási rekordot megdöntött és hatalmas sikert aratott az utazók körében. A budapesti repülőtér történetében még soha, egyetlen termék promóciójával sem sikerült a havi eladásokat a 200 000 eurós álomhatár fölé tornázni, lefőzve a nemzetközileg is jó ismert skót whiskyket és a márkás női kozmetikumokat is.
Ezt a fajta hármas promóciót, amikor a Budapest Airport, a Heinemann Duty Free és a magyar gyártó közös, összehangolt akciót folytat a repülőtéren, először tavaly nyáron próbálták ki – hatalmas sikerrel. Azóta a kereskedelmi akcióknak ez a formája már számos marketing-díjat is elnyert és szinte folyamatosan váltják egymást a hungarikumok a SkyCourtban és a duty free polcain. A kóstoltatással egybekötött kedvezményes akció minden termék kategóriában jelentős forgalomnövekedéssel járt, jelenleg éppen a villányi, egri és szekszárdi vörösborok szerepelnek a kínálatban. Számos alkalommal az AMC, az Agrár Marketing Centrum segíti a magyar termelők megjelenését a repülőtéri kampányban.
A májusi Pick-promóciával kapcsolatban Nagy Endre a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója ezt hangsúlyozta: „Nagyon fontosnak tartjuk a PICK-termékek jelenlétét a Heinemann-üzletekben. Cégünk mindig nyitott a Budapest Airport és a Heinemann Duty Free kreatív
ötleteire, amelyek a tervezéstől a megvalósításig a legmagasabb színvonalat képviselik. A promóció alatt termékeink kimagasló megjelenítést kaptak a repülőtér kommunikációs felületein és az üzletek polcain, ez azután kiemelkedő értékesítési számokat is eredményezett. A várakozáson felüli sikert hozó májusi promóció is igazolta, hogy a PICK (és a HERZ) Téliszalámi méltán lett hivatalosan is Hungarikum, hiszen a világ minden tájára elviszik Magyarország jó hírét.”
„További jelentős potenciált látunk az ún. trinity vagyis hármas „Budapest Airport - Heinemann Duty Free – magyar termelő” közötti együttműködésben, akár minőségi magyar élelmiszerekről, akár magyar borokról legyen szó.” – jelentette ki Fritz Janach, a Hungarian Duty Free Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „A májusi promócióval elért havi eladási rekord meggyőzött bennünket arról, hogy sikerült a céltábla közepébe találnunk, pontosabban valós vásárlói igényeket elégítettünk ki. Az utasok egyre jobban keresik a jó minőségű helyi termékeket, amikor Európa repülőterein keresztül utaznak. Ezért úgy döntöttünk, hogy a megkezdett hungarikum-sorozatot folytatjuk a teljes nyári utazási szezonon keresztül.”
„Nagyon büszkék vagyunk a Pick-promóció sikerére, hiszen ezt a fajta kereskedelmi akciót az utasok igényeinek felmérésére alapoztuk, amelyből kiderült, hogy nagyon nagy az igény a jó minőségű, helyben előállított magyar termékekre.” - mondta Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója, majd kifejtette: „Nem pusztán kereskedelmi akcióról van szó, hanem egyfajta ország-imázsról is, nevezetesen, hogy a turisták nem csak szép emlékekkel, hanem kiváló minőségű magyar termékekkel távozzanak, amiket csak itt, a budapesti repülőtéren lehet megkapni. A légiközlekedés nemzetközi világában itt a Liszt Ferenc Repülőtéren folytatjuk Magyarország és a magyar termékek kiemelt szintű bemutatását, hiszen ez találkozik az utasok igényeivel is.
A Pick-promócióról készült képeket innen lehet letölteni: