A megállapodás értelmében a Pécs Holding és a város önkormányzata vállalta, hogy meglévő piacterületein és a kisebb-nagyobb vásárok megtartására alkalmas területek biztosításával igyekszik minél nagyobb kereskedelmi teret adni a város környékén működő mezőgazdasági termelők számára.
Emellett negyedévente tematikus kampányt is indítanak egy-egy termék vagy termékcsoport népszerűsítésére. Páva Zsolt, a baranyai megyeszékhely fideszes polgármestere a megállapodás pénteki aláírása előtt kijelentette: az önkormányzat támogatja, hogy a jövőben az eddigieknél is több helyi termelő kínálhassa portékáit a hagyományos pécsi elárusítóhelyeken és az utóbbi években sikerrel megrendezett időszakos termelői piacokon.
Kifejtette, az elmúlt öt-hat évben jelentősen felértékelődött a helyben megtermelt élelmiszerek, zöldségek, gyümölcsök piaca Pécsen, ami azt üzeni a döntéshozóknak, hogy szükség van a területen további intézkedések meghozatalára. Hozzátette: ezt a törekvést szolgálja a NAK, az önkormányzat és a Pécs Holding – mint a város piactereit működtető szervezet – közös megállapodása. A jövőről a városvezető elmondta: az önkormányzat tervei szerint 2020-ig uniós támogatások felhasználásával egy teljesen új, korszerű vásárcsarnokot építenének a pécsi belvárosban, hogy ezzel is segítsék a helyi termelőket, hozzájáruljanak az ágazatban új munkahelyek létrejöttéhez.
Barna Béla, a Pécs Holding Zrt. vezérigazgatója arról szólt, hogy a társaság eddig is igyekezett segíteni a helyi termelőket például termelői piac megtartásával, vagy azzal, hogy a dömpingáruk idején “száz százalék magyar termék” kampányokat indítottak. A megállapodás értelmében is hasonló akciókra lehet számítani. Első körben évente négy terméket vagy termékcsoportot emelnek ki, így negyedévente várhatóak a kampányok.
Rittlinger József, a NAK megyei elnöke példaként felhozta: a húsvéti ünnepeket megelőző időszakban a Pécs környéki tojástermelőket hoznák előnybe, később pedig például a méztermelők számára indítanának kampányt. Beszámolt arról is, hogy kidolgozták kamarai ajánlási rendszerüket, amelynek keretében bizonyítványt állítanak ki a helyi termelők számára, hogy a vásárlók rögtön láthassák, ki helyi termelő.
Győrffy Balázs, a NAK elnöke jelezte: a helyi termelők könnyebb piacra jutását szolgáló intézkedéseket már korábban megtették, de szükség van az újabb eszközökre, kampányokra is. Elmondta: országszerte részt vesznek termelői piacok szervezésében, hamarosan pedig olyan adatbázist építenek ki, amely a termelőket és a vásárlókat informálja a helyi termékeket kínáló piacok helyéről és időpontjáról.
Forrás: MTI