A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) tagjai versenyképességének növelése érdekében több lépésben bővíti szolgáltatásainak körét. A NAK elindította a Szolgáltató Hálózat Projektet, amelynek célja, hogy jobban megismerje a tagok igényeit, és azokra hatékony megoldásokat kínáljon. A kamara a partnernyilvántartás fejlesztése nyomán immáron naprakész, közhiteles adatokra épülő, széles körű adatbázissal rendelkezik a mintegy 400 ezer fős tagságáról, amely lehetővé teszi, hogy hatékonyabban szolgálja ki igényeiket.
Fotó: Gyulai Tóth Zoltán/NAK |
A kísérleti jelleggel indult Szolgáltató Hálózat projekt része a tagi elégedettség- és igényfelmérés, illetve a kapcsolattartói hálózat kiépítése is. Utóbbival a NAK azt szeretné elérni, hogy azon tagok felé is kiépüljön a proaktív kapcsolattartás, akik tevékenységükből adódóan kevésbé veszik igénybe a kamara által nyújtott szolgáltatásokat.
Emellett a kamara a Szolgáltató Hálózat Projekt keretében Szolgáltató Központokat létesít, amelyek közül az első 2016. december 15-én nyílt meg Hajdúböszörményben, a második 2017. február 22-én Sárváron. A NAK Szolgáltató Központban a kamara a falugazdász körzetközponttal, ügyfélfogadással egy fedél alatt biztosít a gazdálkodók, élelmiszeripari szereplők számára szakmai tájékoztatást, tanácsadást olyan – vetőmagokkal, növényvédő szerekkel, tápanyag-gazdálkodással, erdészettel, biztosítással, jogi tanácsadással, mezőgazdasági gépforgalmazással, agrárfinanszírozással, kutatás-fejlesztéssel és pályázatokkal – kapcsolatos témákban, amelyek segítenek gazdaságuk működtetésében, fejlesztésében, vállalkozásuk eredményesebbé tételében. A különböző szolgáltatók képviselői a szolgáltató központban meghatározott rendszerességgel nyújtanak hiteles szakmai tájékoztatást, ami a kamarai tagoknak ingyenes.
A kísérleti időszak tapasztalatai alapján – Hajdúböszörményt és Sárvárt követően – a NAK az ország más térségeiben is szolgáltató központok kialakítását tervezi.