Fotó: Pelsőczy Csaba/FM |
Fazekas Sándor emlékeztetett: Japán dinamikusan bővülő piaca a magyar termékeknek, és egyben Magyarországon a legnagyobb ázsiai beruházó. Így Magyarország nagy várakozással tekint a távol-keleti szigetország bemutatkozására a 78., szeptember második felében megrendezendő OMÉK-on.
Kiemelte: a japán emberek előszeretettel fogyasztják a jó minőségű, magyar prémium termékeket. Példaként említette erre a mangalicából készült magyar élelmiszereket.
Dzsunicsi Koszuge, Japán magyarországi nagykövete arról beszélt, hogy a távol-keleti szigetország kormánya a köz- és magánszférával közösen tesz erőfeszítéseket a japán élelmiszeripari termékek megismertetésére a világban, és az export növelésére. Ebbe a folyamatba illeszkedik a budapesti bemutatkozás - mondta.
Daróczi László, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója az MTI kérdésére közölte: idei költségvetésük mintegy 3 milliárd forint. Ebből az OMÉK-ra 1,2 milliárd forint költhető, amit a kormány további 600 millió forinttal toldott meg. Remélik, hogy a látogatók és a kiállítók száma is több lesz a két évvel ezelőttinél, amikor 87 ezren látogattak ki a 900 kiállítót felvonultató vásárra - mondta az ügyvezető igazgató.