A magasabb színvonalú iskolai szakemberképzés, valamint a felnőttképzési igények és a duális képzési rendszer kibővítése szorosabb együttműködést kíván az agrár-szakképző iskolák, valamint az őket körülvevő gazdasági szereplők között. Ennek szellemében május 8-án írt alá megállapodást Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter és Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke. A megállapodás célja a minisztérium fenntartásában lévő szakképző intézmények szakmai színvonalának fejlesztése, a jelentős szerepet betöltő agrárszereplők bevonásával.
Az agrárgazdaság Komárom-Esztergom megyei fejlődésének elősegítésére kötött partnerségi megállapodás aláírására október 19-én, csütörtökön került sor a tatai Jávorka Sándor Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Iskolában. A szerződés célja, hogy a gyakorlatorientált agrárszakképzésen keresztül a megyében működő szervezetek versenyképessége javuljon. A NAK képviseletében megjelent Balogh Zoltán, a NAK Komárom-Esztergom megyei szervezetének elnöke, Nagy Bettina élelmiszeripari referens, valamint Kocsis Sándor szakképzési referens is. Az eseményen az együttműködő mezőgazdasági vállalkozások, agrártársaságok vezetői is jelen voltak. Rajtuk kívül megjelent még Szinay Attila, az FM helyettes államtitkára, Bencsik János országgyűlési képviselő és Michl József polgármester is.
Szeifert István, az intézmény igazgatója a pályaorientáció fontosságára, az ágazat munkaerő-igényére, az átgondolt pályaválasztásra hívta fel a figyelmet. Szinay Attila elmondta, hogy a helyi partnerségi megállapodások kulcsfogalma a duális képzés, amely megerősíti az iskolák és a vállalkozások közötti kapcsolatot.
– A képzések megvalósításában komoly feladat hárul a kamarára – nyilatkozta Balogh Zoltán. – A Jávorka Iskola megléte nagy öröm és óriási lehetőség, ami feladatot is ad a színvonalas oktatás megteremtésében. Fontos, hogy az aláírt együttműködési megállapodások tartósak, hosszú távúak legyenek, és minél több tartalommal teljenek meg.
Bencsik János országgyűlési képviselő elmondta, hogy a partnerségi együttműködés bizalomépítő hatást kelt, melyet a felek együtt alakítanak ki, és amely megerősítheti a fiatalok bizalmát a képzőintézmények, valamint a munkáltatók irányába.