Az MTI által közölt tájékoztatás szerint a programok társfinanszírozására kiírt pályázati felhívásban közzétett összeg 27 millió euróval magasabb a 2017. évinél. A programok az egészséges táplálkozásról szóló általános kampányoktól az egyes konkrét piaci ágazatokig számos területre kiterjedhetnek.
Phil Hogan mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős biztos elmondta, a rendelkezésre álló támogatás mintegy kétharmada uniós élelmiszeripari termékek népszerűsítésére szolgál nem uniós országokban, főként olyanokban ahol jelentősen növekedhet az európai agrár-élelmiszeripari export. Ilyenek például Kanada, Japán, Kína, Mexikó és Kolumbia.
Az unión belüli programokban a fogyasztók tájékoztatására helyezik a hangsúlyt a minőséggel kapcsolatos uniós rendszerekről és címkékről - például a földrajzi jelzésekről és a biotermékekről - közölte a biztos.
Az ágazati támogatásból főként a fenntartható állattenyésztést - többek között a juh- és kecsketenyésztést - ösztönzik. Külön keret szolgál az egészséges étkezést népszerűsítő, a gyümölcs és zöldség fogyasztására ösztönző kampányok számára - tette hozzá.
Pályázni uniós kereskedelmi szervezetek, termelői szervezetek és promóciós tevékenységekért felelős agrár-élelmiszeripari szervek köre jogosult. A pályázatok benyújtásának határideje 2018. április 12.