A vállalat azt közölte, tapasztalataik és a cég friss kutatása szerint a magyarok 93 százaléka a lebomló csomagolást részesíti előnyben a műanyagokkal szemben, amiért hajlandók akár többet is fizetni.
A kampány során négy vendéglátóhelyen kínálták lebomló, növényi alapú, úgynevezett PLA poharakban a cég söreit. Az akciót reprezentatív kutatás, kérdőíves felmérés kísérte, amelynek eredményei meggyőzték a sörgyártó vezetését, hogy érdemes folytatni a kezdeményezést.
– Kutatásban nagyon ritka, hogy egy kérdésre szinte minden megkérdezett ugyanazt válaszolja. Mégis ez történt: százból alig négy embert hagy hidegen a környezetkímélő csomagolás kérdése. Településtől és iskolai végzettségtől függetlenül rengetegen vannak, akik fontosnak tartják, hogy kevesebb legyen a hulladék – közölte a Heineken Hungária.
Megjegyzik, ezért a fogyasztók nagy része hajlandó több pénzt is kiadni, csupán a vásárlók ötöde nem áldozna arra, hogy egy terméket környezetbarát, lebomló csomagolásban vegyen meg. A lebomló poharakért a legtöbben 50 forint körül hajlandók fizetni, amit akár betétdíjként is elfogadnának. A válaszadók több mint negyede ugyanakkor száz forintot sem sajnálna a környezetbarát pohárért.
Ráadásul a környezetkímélő megoldás nem csökkenti a sör élvezeti értékét: a sörgyártó kampányában a többségnek fel sem tűnt, hogy nem műanyag pohárban szolgálták fel az italát.