Ajánlott a vállalkozásnak utánanézni a cégjegyzékben, vagy az egyéni vállalkozói nyilvántartásban. Az adóhatóság szerint fontos meggyőződni arról - akár személyesen is - hogy a leendő partner ténylegesen folytat-e tevékenységet a székhelyén, illetve telephelyén, vannak-e alkalmazottai, képes-e a vállalt szolgáltatás, termékértékesítés teljesítésére. A NAV honlapján található adatbázisokban ellenőrizhető, hogy ki, mennyire tartja be a szabályokat, és az Online Számla rendszer is megkönnyíti a számlakibocsátó partnerek megbízhatóságának felmérését.
A NAV honlapján található adatbázisok tartalmazzák többek között a létező adóalanyokat, a megbízható adózókat, az adóhiányosokat, a törölt adószámosokat, az áfabevallást több mint két bevallási időszakon keresztül be nem adókat, a köztartozásmentes adózókat, a végrehajtás alatt állókat és a be nem jelentett alkalmazottat foglalkoztatókat is.
Az idén július óta működő Online Számla rendszerben a számla befogadója lekérdezheti a legalább 100 ezer forint áfatartalmú, hiteles számlák adatait. Ez megkönnyítheti a számlakibocsátó partner online számlaadat-szolgáltatási gyakorlatának, esetleges adatszolgáltatási hiányosságainak megismerését. A rendszer, egyéb szolgáltatásai mellett képet ad az üzleti partnerek megbízhatóságáról is.
A NAV részletes útmutatót adott ki a témában (3012/2017. útmutató az áthárított általános forgalmi adóra vonatkozó levonási jog érvényesítéséről és annak adóhatósági ellenőrzése során figyelembe vett szempontokról), amely letölthető a NAV honlapjáról.