Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet 89-91. §-a 2018. január 1-től kötelezővé teszik a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való elektronikus kapcsolattartást és az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségről történő dokumentumküldést és fogadást, melynek teljesítéséhez az állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu szolgáltatást biztosít.
A mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény 36/A. § (1) bekezdése szerint a törvény végrehajtására kiadott jogcímrendeletben meghatározott esetben a mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatási szerv kizárólag írásban vagy elektronikus úton tart kapcsolatot az ügyféllel.
Fontos, hogy a gazdálkodó szervezetek, illetve képviselőik vizsgálják meg, rendelkeznek-e érvényes Cégkapu regisztrációval, mert a Magyar Államkincstár (Kincstár) a fentiekben hivatkozott hatályos jogszabályi előírásoknak eleget téve - írásban vagy elektronikus úton történő kapcsolattartás esetén - a jövőben kizárólag ezen a felületen érintkezik a Kincstár által működtetett Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben (ügyfél-nyilvántartási rendszer) szereplő gazdálkodó szervezetekkel.
A Kincstár arra kéri ügyfeleit, hogy amennyiben nem rendelkeznek érvényes Cégkapu regisztrációval, haladéktalanul tegyenek eleget a jogszabályban foglalt kötelezettségeiknek és kezdeményezzék regisztrációjukat a https://cegkapu.gov.hu/ weboldalon, Ügyfélkapu/Telefonos azonosítást követően.
A regisztráció menetéről részletesebb tájékoztatás és útmutató ide kattintva található.