Nyolcmilliárd forintot költünk húsvéti sonkára

Agro Napló
A tavalyi rekordévet is felülmúlhatja a kereskedelemben az idei húsvéti szezon, idén a várakozások szerint 8-10 százalékkal többet költünk az ünnepi készülődésre, mint 2018-ban – írta a Világgazdaság pénteki számában.

A húsvét a második legnagyobb forgalmú időszak a karácsony után, idén legalább 8-10 százalékkal nagyobb bevételt hozhat az ünnep, mint 2018-ban. A Nielsen legutóbbi felmérése szerint a magyarok húsvét előtt több mint 8 milliárd forintot költenek sonkára, csokoládéra pedig 4,5 milliárd forintot.

A napilap megkérdezte az áruházakat is az ünnepi forgalomról. A Tescónál azt mondták, hogy a csúcspontot a húsvét előtti utolsó héten éri el a forgalom, eleinte a szárazárut veszik, később a friss termékeket, a legnépszerűbb – érthető módon – a sonka, a tojás, a torma és a szezonális zöldségek.

Az áruházak nagypénteken, húsvétvasárnap és húsvéthétfőn is zárva tartanak, ahol azonban szükség van erre, az azt megelőző napokban tovább tartanak nyitva az üzletek – mondta a Spar kommunikációs vezetője a lapnak. Az Auchannál ezen kívül növelik a pénztári dolgozók számát.

A CBA-nál két vásárlási hullámra számítanak, az elsőre április elsején, fizetéskor, a második hullámra pedig az ünnep előtt. Mivel az üzletláncnál az elmúlt években már alig keresték az olcsóbb, tejbevonóból készült csokinyuszikat, idén már a kínálatban inkább a magas kakaótartalmú csokik lesznek jelen.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Eső helyett árhullám jön

Eső helyett árhullám jön

Még a vártnál is kevesebb csapadék hullott az elmúlt napokban. A zöldség-gyümölcs árak emelkedése mellett már a hústermékek is drágulnak a Népszava sz...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?
AgroNapló  |  2024. december 21. 11:02