A húsvét a második legnagyobb forgalmú időszak a karácsony után, idén legalább 8-10 százalékkal nagyobb bevételt hozhat az ünnep, mint 2018-ban. A Nielsen legutóbbi felmérése szerint a magyarok húsvét előtt több mint 8 milliárd forintot költenek sonkára, csokoládéra pedig 4,5 milliárd forintot.
A napilap megkérdezte az áruházakat is az ünnepi forgalomról. A Tescónál azt mondták, hogy a csúcspontot a húsvét előtti utolsó héten éri el a forgalom, eleinte a szárazárut veszik, később a friss termékeket, a legnépszerűbb – érthető módon – a sonka, a tojás, a torma és a szezonális zöldségek.
Az áruházak nagypénteken, húsvétvasárnap és húsvéthétfőn is zárva tartanak, ahol azonban szükség van erre, az azt megelőző napokban tovább tartanak nyitva az üzletek – mondta a Spar kommunikációs vezetője a lapnak. Az Auchannál ezen kívül növelik a pénztári dolgozók számát.
A CBA-nál két vásárlási hullámra számítanak, az elsőre április elsején, fizetéskor, a második hullámra pedig az ünnep előtt. Mivel az üzletláncnál az elmúlt években már alig keresték az olcsóbb, tejbevonóból készült csokinyuszikat, idén már a kínálatban inkább a magas kakaótartalmú csokik lesznek jelen.