Éder Tamás, a FÉSZ elnöke a közleményben hangsúlyozta, az új névvel a modern élelmiszeripar hitvallást, a fogyasztói érdekek szem előtt tartását szeretnék közvetíteni. A tájékoztatás szerint a névváltást az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége szerdai közgyűlése megszavazta.
A FÉSZ tagjai évi 1800 milliárd forint bruttó termelési értéket állítanak elő, a hazai mezőgazdasági árutermelés 50-55 százalékát vásárolják fel, az iparágban alkalmazott hazai munkaerő 75 százalékát foglalkoztatják.
A közlemény idézi Szöllősi Rékát, a FÉSZ ügyvezető igazgatóját, aki elmondta, hogy elindították a Hello Food programot, hogy segítsék a fogyasztókat eligazodni az élelmiszerekkel kapcsolatosan. A program első lépéseként reprezentatív kutatást indítanak, továbbá az ügyvezető igazgató heti blogban osztja meg gondolatait az élelmiszerekről, a fogyasztók pedig a program Facebook és Instagram oldalán írhatnak véleményeket.