Az agrártárca közlése szerint Nagy István hozzátette: Magyarországon egyre több családi vállalkozás találja meg a helyét és útját a hagyományokra építve, összefogással és kitartással. A miniszter arra is hívta fel a figyelmet, hogy az idén 8.6 milliárd forint tenyészkoca, és 10.5 milliárd forint hízó állatjóléti támogatást különített el a kormány a költségvetésben.
Hangsúlyozta: a források több mint felét beruházásokra különítették el. Ennek az összegnek a 80 százaléka pedig a kis- és közepes méretű, családi gazdaságok fejlesztéseit szolgálja.
A tárcavezető emlékeztetett: a programnak köszönhetően a 76 millió forintos támogatás hozzájárul a most átadott telepen az állatok jobb körülmények közötti tartásához, a gazdaság technológiai fejlődéséhez, és versenyképességének javításához.
A miniszter szerint kiemelten fontos a sertéságazat helyzetét javító stratégiai intézkedések támogatása a közösségi agrármarketing keretében. Ezt a célt szolgálja az Agrármarketing Centrum (AMC) sertéshús-fogyasztást ösztönző, szemléletformáló belföldi termékpálya kampányaival. Ebben az évben az egyik legnagyobb kihívás a hazai házi sertés állományok betegségmentességének fenntartása – húzta alá Nagy István.
A rendezvényen Farkas Sándor, az Agrárminisztérium (AM) parlamenti államtitkára, a térség országgyűlés képviselője arról beszélt, hogy az értékek megtartásában fontosak az olyan családi vállalkozások, amelyek komoly elkötelezettséggel és szakmai hittel gazdálkodnak. Hozzáfűzte: ezek a szigetek viszik magukkal a többi vállalkozást és mutatják azt a példát, amire szükség van a magyar agráriumban.