A vetélkedőt a középiskolás diákoknak az Agro Napló és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) közösen szervezte. A megmérettetésen az észak-dunántúli térség mezőgazdasági szakközépiskolák versenyeztek „Az Agrárexpo Ászai” címért és értékes nyereményekért április végén a Pápai Agrárexpón.
A verseny elsődleges célja a mezőgazdasági szakmák ismertségének és népszerűségének növelése volt, összhangban a Pápai Agrárexpo központi témájával, a generációváltás előmozdításával. Emellett az is fontos szempont volt, hogy a diákok közelebb kerülhessenek az agrárpiacon tevékenykedő, lakhelyükhöz közeli cégekkel. Azaz személyes ismeretségeket köthessenek, amelyek későbbi pályájukon, akár szakemberként, akár gazdálkodóként, hasznosak lehetnek számukra.
E célkitűzést szolgálta az is, hogy a vetélkedő győztes csapata részt vehetett egy partnertalálkozón, egy szakmai napon Győrben, a Győri Agroker Zrt-nél. Így a diákok testközelből, egy hiteles helyszínen – egy jól működő agrártársasánál – ismerkedhettek meg olyan szakmai kérdésekkel, mint a növényvédelem, a műtrágyahasználat, a terménykereskedelem, valamint a gépek alkatrész-ellátása és az aktuális piaci viszonyok.
A témáról az Agro Napló munkatársa a Győri Agroker Zrt. gépalkatrész-szerviz üzletágvezetőjével beszélgetett. Marovitz István elmondta: a cég 1997. óta minden év júniusában tartja partnerrendezvényét. A partnertalálkozókat a társaság fontosnak tartja, mert itt lehet a partneri kör vásárlásait egy kis többletinformációval honorálni.
Marovitz IstvánA vállalat arra figyel, hogy a legnagyobb ügyfelek általában legyenek jelen az ilyen eseményeken. De a mostani felgyorsult világban egyre kevesebb idő van egy-egy szakmai találkozón való részvételre, a személyes kapcsolatok ápolására. Ezért is jók a szóban forgó rendezvények.
Ezeken az eseményeken fel lehet hívni az ügyfelek figyelmét az újdonságokra minden területen, a növényvédelemtől kezdve, a műtrágyahasználaton és a terménykereskedelmen át a gépek alkatrész-ellátásig: Ilyenkor a szakemberek elmondják például az aktuális ártendenciákat, a növényvédő-szerek inputanyag-újdonságait. Az idei évben fontos tény, hogy a társaságunk lett a Lamborghini traktorok nyugat-magyarországi márkaképviselője. Emellett az Amazone-nal kötött szerződés értelmében a cégnek van egy úgynevezett előrendelése is. Ez most május 1-től november 30-ig érvényes, ami azt jelenti, hogy 250 euro – mintegy 65-57 ezer forint - extra kedvezményt kaphatnak a vásárlók ekefejenként. De a szlovén Agromechanika cég permetezőgépei is nagyon jó ár-érték arányúak.
„A diákoknak még egyszer gratulálok. Nagyon remélem, hogy jól érezték magukat és hasznos volt, valamint továbbra is hasznos lesz kapcsolatuk a cégünkkel - mondta Marovitz István. Hozzátéve: „ismerjük egymást, hiszen a Veres Péter Szakgimnáziummal már korábban is volt a kapcsolatunk. Ám a jövőre nézve mindenféleképpen van egy marketing értéke a mostani ismételt találkozásnak, hiszen – remélem -, hogy a diákok is csak jót tudnak mondani a Győri Agrokerről, és nekünk is fontos, hogy a generációváltást segítsük az agráriumban”.
További fényképek és videó Facebook oldalunkon!