Agro Napló • 2020. április 22. 13:11
A NAK Piactér egy vállalkozói (B2B) internetes platform, ami élelmiszer-termelőket, előállítókat, kistermelőket köt össze felvásárlókkal, kereskedőkkel és nagy forgalmat lebonyolító kiskereskedelmi láncokkal.
A NAK Piactér adatbázisába folyamatosan jelentkezhetnek az érintett cégek – tájékoztat a köztestület, hozzáfűzve: az új szolgáltatással a koronavírus-járvány miatt hirtelen piacvesztést elszenvedő cégeket segíti a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK)
A koronavírus gyors terjedésének megfékezése érdekében tett korlátozások, a HORECA szektor kiesése, illetve sok esetben a helyi piacok bezárása miatt sok élelmiszertermelő és előállító, valamint kistermelő piacvesztéssel szembesült, mivel részben vagy egészében elveszítette termékeinek értékesítési lehetőségeinek jelentős részét. A NAK elkötelezett tagjai segítése mellett, így a piaci kereslet és kínálat összekapcsolásával, egy vállalkozói (B2B – Business to Business) platform elindításával is segíteni kíván az értékesítési nehézségek leküzdésében.
A NAK Piactér oldal egy olyan – termékkörökre, mennyiségre, rendelkezésre állás rendszerességére, földrajzi területre és egyéb keresési feltételekre szűrhető – felület, amely lehetővé teszi az élelmiszertermelők, előállítók, illetve a kereskedők, felvásárlók közötti közvetlen kapcsolatfelvételt.
A beszűkült piaci helyzetben termékfelesleggel rendelkező agrárkamarai tagok értékesítési nehézségei csökkenhetnek, a felvásárlók, kereskedők növelhetik a hazai beszállítóik körét, a kiskereskedelemben emelkedhet a helyi termékek aránya, továbbá csökkenhetnek a tranzakciós költségek. A rendszer adatbázisába folyamatosan jelentkezhetnek az érintettek. Tekintve, hogy az online platform célja a vállalkozói szintek összekapcsolása, a felületre elsősorban azok jelentkezését várja a NAK, akik kereskedelmi mennyiségű élelmiszertermékekkel rendelkeznek – tartalmazza az ismertetés.