Agro Napló • 2020. augusztus 5. 11:21
"Élj maradéktalanul!" elnevezéssel társadalmi célú kampányt indított a Médiaunió Alapítvány Magyarországon az élelmiszerpazarlás csökkentése érdekében.
Az idén augusztustól 2021 februárjáig tartó kezdeményezés – amelyet az MTI-hez eljuttatott közleményben jelentett be a szervezet - során a Médiaunió egyek fő törekvése az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos társadalmi szemléletformálásra, hosszútávon pedig a hazai élelmiszerpazarlás mérséklése.
Magyarországon az emberek évente fejenként mintegy 68 kilogramm élelmiszert dobnak a kukába, az élelmiszerhulladék több mint a fele a háztartásokból származik. Évente 88 millió tonna élelmiszer vész kárba az Európai Unióban, Magyarországon pedig családonként ez a mennyiség mintegy 270 kilogramm.
Hargitai Lilla, a Médiaunió ügyvezető igazgatója a közleményben kiemelte: a Médiaunió minden évben kiválaszt egy kiemelkedő társadalmi ügyet, amely kapcsán egy kommunikációs kampány segítségével irányítja rá az emberek figyelmét egy-egy fontos témára, az idén a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pályázatát támogatják.
Az "Élj maradéktalanul!" kezdeményezésnek kettő fő pillére van: egy erős online, illetve egy TV, rádió, sajtó és közterületi kommunikációs kampánnyal hívják fel a kidobott élelmiszer mértékére és értékére a társadalom figyelmét.
A www.eljmaradektalanul.hu honlapon, rádióreklámokban és közterületen konkrét tippeket is adnak arról, mit kell kezdeni a megmaradt élelmiszerrel. Továbbá indul egy több állomásból álló edukációs road-show is. A figyelemfelhívó, érzékenyítő kampány olyan támogatók jóvoltából valósulhat meg, mint a Tesco Global Áruházak Zrt., az OTP Bank Nyrt. – közölte a Médiaunió.
A kampányban részt vesznek intézmények, szervezetek és szakmai partnerek, többek között az Agrárminisztérium (AM), a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ (NAIK) Agrárgazdasági Kutató Intézete (AKI) is.