Agro Napló • 2020. augusztus 28. 11:43
„Válaszd a hazait!” elnevezéssel indít kampányt a kormány a belföldi előállítású termékek népszerűsítésére – mondta augusztus végén Dunaharasztiban az agrárminiszter.
Nagy István a dunaharaszti Ficsor Tehenészetben tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt – tette közzé a szaktárca honlapja –, hogy a világjárványban is megmutatta a magyar mezőgazdaság: képes az önellátásra. Így a hazai élelmiszer-termelés sikeresen vette az akadályokat és gyorsan reagált a megnövekedett igényekre is.
Hozzátette: a kormány célja, hogy a "hazai élelmiszer-ellátás gerincét a családi gazdaságok, a magyar élelmiszer-előállító és feldolgozó, kis- és középméretű vállalkozások alkossák".
Az agrárminiszter azt mondta, hogy tudatos fogyasztói döntésre van szükség a magyar mezőgazdaság erősítéséhez.
Szavai szerint a magyar termékek vásárlásával a magyar emberek, nemcsak egy hazai értékteremtő tevékenység végeredményét kapják meg, hanem támogatják a magyar családokat, hozzájárulnak a magyar gazdaság fejlődéséhez. Egyben erősítik a város és a vidék kapcsolatát és óvják a környezetüket is, mivel nem több ezer kilométerről, nem közelről – az ország határin belülről – érkeznek az áruk hozzájuk.
Nagy István elmondta azt is: a "lokális termékek előállítása és – értékesítése fontos szerepet játszik egy adott térség fenntarthatóságának, kulturális szokásainak, identitásának megőrzésében, ezért a vidék fejlődésének egyik kiemelkedő tényezője".
Fotók: Fekete István/AM