Borszakmai bemutató a Berlini Magyar Szüreten

Agro Napló2020. december 1. 13:41

Az Agrármarketing Centrum (AMC) Magyarország németországi nagykövetségével közösen immár tizedik alkalommal szervezte meg a Berlini Magyar Szüretet: a mesterkurzussal egybekötött borkóstoló program célja, hogy segítse a német piacon már jelenlévő vagy oda újként belépő magyar termelők és borok bemutatkozását, üzleti kapcsolataik további erősítését, exporttevékenységük fejlesztését.

Az évtizedes múltra visszatekintő esemény – tudatta az AMC lapunkkal - lehetőséget ad a magyar borászok számára, hogy megismertethessék a magyar bort a szakmai közönséggel és tovább népszerűsíthessék boraikat a német piacon. Németország a magyar borok szempontjából jelentős célpiac, és a magyar borexport folyamatosan növekszik ebbe az államba.

A pandémia miatti korlátozásokhoz alkalmazkodva a rendezvény rendhagyó módon a virtuális térben zajlott le. Kielmayer Kristian nemzetközi borakadémikus, a borkollégium oktatója, valamint a magyar agrártárca borszakmai tanácsadója mutatta be a magyar borászat történetét, jellemzőit szakmai prezentáció keretében.

Ezt követően hat hazai pincészet prémium borán keresztül a közönség közelebbről is megismerkedhetett az ország öt különböző borvidékének jellegzetes boraival. A német borpiac szakértői, borújságírói, étteremtulajdonosai, borkereskedői videóhívással kapcsolódhattak be a rendezvénybe, és az AMC által előre kiküldött, személyes mintáikkal kóstolhatták végig a kiváló borsort a bemutató alatt. Az egyes borok kóstolásakor a borászok, illetve a borászatok képviselői is csatlakoztak az online előadáshoz, így közvetlenül irányukba is lehetőség volt kérdéseket feltenni.

A szakmai közönség mind az esemény honlapján, mind az előre kiküldött borszakmai kiadványok segítségével további információkhoz juthatott, ezzel is segítve tájékozódásukat a magyar borpiacon. Az érdeklődők bővebb információt találhatnak az ungarischeweinlese.de weboldalon.

Fotók: AMC
Címkék:
borászat, borkóstoló, mezőgazdaság, agrárgazdaság, gazdaság, mezőgazdasági piac, agrármarketing centrum, bormarketing, berlini magyar szüret,