Agro Napló • 2021. február 23. 10:44
Magyar részvétellel nyílt meg az arab térség idei vezető élelmiszer- és vendéglátóipari szakkiállítása, a Gulfood 2021 a Dubai World Trade Centre-ben – közölte az AMC lapunkkal.
A február 21-25. között zajló eseményen az Agrármarketing Centrum (AMC) 11 kiállító részvételével, 156 négyzetméteres standdal képviseli Magyarországot.
A világ legbiztonságosabbnak tartott városában, Dubajban, a járványügyi helyzet kockázati tényezőit figyelembe véve, szigorú biztonsági intézkedésekkel nyitották meg a szakmai rendezvényt. Az ötnapos árumustrán mintegy 2500 cég mutatja be termékeit 85 országból.
A szervezők a szabályokat egy egészségügyi és biztonsági útmutatóban írják elő résztvevők számára, így a jelenlévők közötti két méter távolság betartása és a maszk viselése kötelező. Az ételkóstolásnak szintén szigorú szabályoknak kell megfelelnie, minden ételt és italt egyszerhasználatos tányéron vagy pohárban szolgálhatnak fel, és a kóstolás alkalmával 4 négyzetméternek kell jutnia egy személyre.
Az expo teljes területét rendszeresen fertőtlenítik, emellett több helyszínen fertőtlenítő kapukat is kihelyeztek. A standok előtt egy monitor jelzi a befogadó kapacitást, odafigyelve az ott tartózkodók megengedett maximális létszámára.
Mindezeket betartva az idei szakkiállításon az üzletfejlesztés mellett kiemelt figyelmet fordítanak a jövő élelmiszereire és az innovatív fejlesztésekre, valamint teret kapnak különböző versenyek is (Taste of the World, Brewer's Cup Championship). A Gulfood hivatalos innovációs versenyén tejmentes termékek kategóriában a magyar Fino-Food Kft. is díjat nyert. Túróhelyettesítő termékükért a „Leginnovatívabb tejtermék” elismerés odaítélésével jutalmazták a céget.
A kiállítókat tematikus szektorokban találják meg a látogatók, amelyek között a magyar nemzeti stand 11 társkiállítóval a világ élelmiszerei között mutathatja be termékeit. Fagyasztott zöldségek és gyümölcsök, müzlik, tejtermékek, méz, hús, fagyasztott péksütemények, növényi olajok és édesipari termékek termelői, gyártói alkotják a bemutatkozó magyar cégek körét.
A kiállítás azért is jelentős, mert az elmúlt egy évben minden világszinten meghatározó szakkiállítást és rendezvényt lemondtak, illetve elhalasztottak a szervezők. Így mostanáig csak az online térben volt lehetőségük az élelmiszeripari gyártóknak a bemutatkozásra, kapcsolatépítésre.
Emellett a Gulfood nemcsak a folyamatosan növekvő emirátusi piacra, hanem az egész közel-keleti és ázsiai térségre is kijutási lehetőséget teremthet. Az AMC célja: minél több magyar élelmiszergyártó cég számára biztosítson exportfejlesztési lehetőséget a nemzetközi szakkiállításokon. Erre jó alkalmat teremt például a Gulfood 2021 élelmiszeripari expo, ahol a hazai cégek bemutatkozhatnak az arab térség importőreinek – tartalmazza az ismertetés.