Agro Napló • 2021. március 3. 12:08
Februárban lezárult a tavaly augusztusban indított „Élj maradéktalanul!” elnevezésű országos társadalmi célú kampány, amelyet a a Médiaunió Alapítvány szervezett az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos szemléletformálás érdekében, hosszú távon pedig a pazarlás csökkentése érdekében – közölte az alapítvány lapunkkal.
Kiemelték: az elmúlt hónapokban az élelmiszer-pazarlás kérdésével több mint félezer cikk és interjú foglalkozott; a médiumok által felajánlott felületek értéke pedig listaáron meghaladta az 1,2 milliárd forintot.
A Médiaunió Alapítvány Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta kuratóriuma az élelmiszer-pazarlás csökkentését választotta a 2020-as év országos társadalmi célú kampányának témájául.
A pályázatot a Magyar Élelmiszerbank Egyesület nyújtotta be és a Well Reklámügynökség vállalta a kampány kreatív feladatainak ellátását. A Médiaunió azt a célt tűzte ki, hogy változzon az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos szemlélet, hosszú távon csökkenjen a kidobott élelmiszerek mennyisége, illetve hogy a fogyasztókban tudatosuljon: az élelmiszer érték, amit meg kell becsülni.
A kampány részeként a Médiaunió weblapot és Facebook-oldalt indított, online konferenciát, nyereményjátékot, valamint egy 17 állomásos országos edukációs roadshow-t szervezett, amely során áruházakban hívta fel a figyelmet a pazarlás következményeire és hasznos tippeket adott többek közt azzal kapcsolatban, hogy mit kezdjünk a megmaradt élelmiszerrel vagy hogyan vásárolhatunk tudatosabban. Az élelmiszer-pazarlással foglalkozó cikkek és interjúk száma meghaladta az ötszázötvenet, a felajánlott médiafelületek összértéke pedig listaáron az 1,2 milliárd forintot!
A Médiaunió ezúton is köszöni támogatói, a Tesco Global Áruházak Zrt. és az OTP Bank Nyrt., illetve a kampányban részt vevő további intézmények, szervezetek, szakmai partnerek, szakértők: az AdSol Media, az Agrárgazdasági Kutató Intézet, az Agrárminisztérium, a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft., a Felelős Élelmiszergyártók Szövetsége, a Felelős Gasztrohős, a Golden Root Film, a Humusz Szövetség, a Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Agrárgazdasági és Menedzsment Tanszék, Koblicska Örs rendező, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, a Post Edison és a Well Reklámügynökség segítségét.
A kampányról szóló werkfilmet a Médiaunió YouTube-csatonáján lehet megnézni – tartalmazza a közlemény.