A hatóság hozzáfűzte: az érintetteknek a következő hetekben érdemes a cég- vagy ügyfélkapura érkező Nébih-es küldeményeket figyelniük, és az abban foglaltak szerint eljárniuk.
A jelenlegi állategészségügyi és járványügyi helyzetben hangsúlyosabb szerepet kap az állattartó helyek adatainak pontos nyilvántartása, növelve az egyes állatbetegségek felszámolására hozott intézkedések hatékonyságát, valamint az állatállományok védelmét.
Ezért – a korábbi tartási helyek önálló tenyészetekbe történő rendezéséhez szükséges adategyeztetés érdekében – a Nébih ismét közvetlenül veszi fel a kapcsolatot az állattartókkal a nyilvántartásában fennálló hiányosságok felszámolása érdekében.
Az elektronikus ügyintézés szabályainak megfelelően, az érintett egyéni vállalkozók és cégek/szervezetek a cégkapus tárhelyükre kapnak értesítést, amennyiben az Országos Adatbázisban adathiány, pontatlanság vagy a személy- és lakcímnyilvántartás adatainak ellentmondó adatok szerepelnek.
Az ügyfélkapus tárhellyel rendelkező magánszemélyek szintén elektronikus levélben értesülnek a fennálló eltérésekről. Összetett esetekben a megyei kormányhivatalok (Egységes Nyilvántartási és Azonosítási Rendszer) ENAR ügyintézői vagy a Nébih Ügyfélszolgálati munkatársai közvetlenül veszik fel a kapcsolatot a magánszemélyekkel, hogy az adatok egyeztetése minden esetben az állattartók igényei szerint történjen.
A közhiteles adatok hatékony és eredményes egyeztetése a Nébih és az állattartók közös érdeke, mivel a mezőgazdasági támogatások alapját képezi és ezeket a Nébih, a Magyar Államkincstár (MÁK) részére továbbítja – tájékoztat az ismerteté.