„Nehéz időszak áll mögöttünk, viszont mi újult erővel indulunk az ősznek és alig várjuk, hogy ismét találkozhassunk partnereinkkel és eredményes kiállításoknak adhassunk otthont – foglalta össze bevezetőjében az elmúlt másfél évet Szilvási Krisztina, a Hungexpo kereskedelmi igazgatója, hozzáfűzve: „elkészült a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központ fejlesztése, amiről nemcsak beszélni fogunk, hanem körbe is vezetünk mindent jelenlévőt". Így az üzleti reggeli résztvevői az elsők között nézhették meg a megújult rendezvényközpontot.
Az AGROmashEXPO és AgrárgépShow agrár-szakkiállítást 2022. január 26-29. között rendezik meg a megújított vásárközpontban – tájékoztatta a jelenlévőket Szántó Gabriella, a társaság kommunikációs és marketing igazgatója. Kiemelte: a két kiállítás együtt az agrárágazat legrangosabb és legnagyobb szakmai bemutatója Magyarországon, aminek régiós szerepe is folyamatosan növekszik.
Felidézte: a múlt évben – azaz 2020-ban – a szóban forgó szakkiállításon a teljes kiállítási csokor auditált adatai alapján a 33 601* négyzetméternyi nettó kiállítási területen 280* kiállító mutatkozott be – ez mintegy 350* céget jelentett -, és négy nap alatt több mint 44 165 ezer látogató látta a kiállítást, amin 17* szakmai programon is részt vehettek az érdeklődők. A látogatók tizenegy témakörben tájékozódhattak a legújabb mezőgazdasági gépek, felszerelések, berendezések kínálatától, a vetőmagok és egyéb szaporító anyagok, valamint az agrárelektronika, méréstechnika, automatizálás újdonságain át, az agrár-környezetgazdálkodás és vidékfejlesztés aktualitásaiban.
A tavalyi látogatók 44 százaléka első számú döntéshozó volt, 8,6 százaléka pedig külföldről érkezett - a legtöbben Szerbiából, Montenegróból, Szlovákiából, Romániából, Horvátországból, Olaszországból –, 50 százalékuk tervez gépberuházást, 20 százalék célja volt a helyszíni gépvásárlás, 58 százalékuk pedig egy egész napot eltöltött a kiállításon. Legtöbben a növénytermesztés iránt érdeklődtek, ők tettek ki a látogatók mintegy kétharmadát, az állattenyésztés pedig 20 százalékukat érdekelte leginkább.
A kommunikációs és marketing igazgató arról is beszélt, hogy a cég területfejlesztési terveinek megvalósulása lehetővé teszi, hogy a 2022. január 26-29. között zajló AGROmashEXPO kiállításon két új pavilon kerüljön megnyitásra (E, H), a korábban használt A, B és D pavilonok, pedig megújulva várják a résztvevőket. Hozzátette: a kiállítás nyitvatartási ideje változatlan, szerdától péntekig 9.00 órától 18.00-ig, míg szombaton 9.00 órától 17.00-ig várjuk az érdeklődőket. A látogatók pedig a három ponton: a főépület felől a B pavilon felé, C foyer és III-as kapu igénybevételével léphetnek be a kiállításra. További információ a www.agromashexpo.hu oldalon található.
Szántó Gabriella még arra is felhívta a figyelmet, hogy az idén is meghirdetik a hazai és nemzetközi termékfejlesztési díjpályázatot az input, a gépesítés és a logisztika kategóriában, amire a kiállítók pályázhatnak. A pályázatok feltöltése ez év október 25 és november 19-e között lehetséges. A díjazottak a kiállítás megnyitóján a Fórum színpadon ünnepélyesen vehetik át a díjakat és okleveleket – jegyezte meg, emlékeztetett: 2020-ban 36 pályamű érkezett be a kiírásra, és 3 pályázat nagydíjban, további 9 pályázat pedig különdíjban részesült.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy 2022-ben először hibrid formában, vagyis a hagyományos fizikai kiállítás mellett virtuális formában is várják majd a kiállítókat és látogatókat. Így azok a látogatók is találkozhatnak az árumustra kiállítóinak bemutatkozásával, akik valamilyen okból nem tudnak személyesen ellátogatni a kiállításra.
A következő FeHoVa - 28. Fegyver, horgászat, vadászat nemzetközi kiállítást 2022. február 17-20. között rendezik meg – mondta Szilágyi Balázs kiállításigazgató. Rámutatott, hogy ez az esemény a vadászok és a horgászok hagyományos szakmai találkozója, ami lehetőséget nyújt számukra többek között: a termékek és szolgáltatások kínálatának bemutatására; új kapcsolatok kiépítésére, valamint a régi kapcsolatok ápolására, valamint előadások, partnertalálkozók lebonyolítására; a potenciális célközönség hatékony elérésére.
Az igazgató emlékeztetett: a tavalyi adatok szerint a múlt évben az eseményen 284 kiállító vett részt 14 országból, és 4 nap alatt 50 ezer látogatója volt a kiállításnak. Elmondta még, hogy jövőre a FeHoVa mellett egyidejűleg kísérő rendezvényként tartják meg: a IX. MEOESZ-FeHoVa Nemzetközi kutyakiállítást, a III. FeHoVa Nemzetközi Nyílt Preparátor Versenyt, valamint STIHL versenyt és bemutatót is. Az érdeklődők bővebb információ: www.fehova.hu weboldalon találhatnak.
Ezt követően Szántó Gabriella még arról is beszélt az üzleti reggelin résztvevő szakembereknek – a Hungexpo partnereinek –, hogy a kiállítás hatékony marketing eszköz, de a kiállítón sok múlik, hogy valóban az elvárt eredményt hozza egy-egy árubemutató. Ezek pedig: a stratégiai tervezés alkalmazása; kiállítási megjelenésnek a céges marketing tevékenység részét kell képeznie; nem szabad mindent a szervezőkre bízni, a sikerért a kiállítónak is „dolgoznia kell”; a sikeres kiállítási megjelenés kulcsa a hozzáértő standszemélyzet, ezért ügyelni kell a kiválasztásra; a kiállításokon és vásárokon történteket célszerű után-követési technikával nyomon követni, és az esetlegesen szükséges teendőket elvégezni, valamint nem szabad megfeledkezni a follow up-ról, értékelésről – jegyezte meg a kommunikációs és marketing igazgató.
-an- * a Centrex International E.S.U.által auditált anyag (2020)A fényképek forrása: ODPictures Art Studio, BFK
Bővebb információ a kiállítói központról ide kattintva.