Agro Napló • 2021. október 18. 15:06
Újra a megszokott módon működik a Hungexpo Zrt., a rendezvényeit , konferenciáit és kiállításait a korábbi formájukban rendezi meg – jelentették be a társaság vezető szakemberei október elején Budapesten, a cég székhelyén, a megújult rendezvényközpontban egy üzleti reggeli keretében, amelyen ott volt az Agro Napló munkatársa is.
„Nehéz időszak áll mögöttünk, viszont mi újult erővel indulunk az ősznek és alig várjuk, hogy ismét találkozhassunk partnereinkkel és eredményes kiállításoknak adhassunk otthont – foglalta össze bevezetőjében az elmúlt másfél évet Szilvási Krisztina, a Hungexpo kereskedelmi igazgatója, hozzáfűzve: „elkészült a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központ fejlesztése, amiről nemcsak beszélni fogunk, hanem körbe is vezetünk mindent jelenlévőt". Így az üzleti reggeli résztvevői az elsők között nézhették meg a megújult rendezvényközpontot.
Az AGROmashEXPO és AgrárgépShow agrár-szakkiállítást 2022. január 26-29. között rendezik meg a megújított vásárközpontban – tájékoztatta a jelenlévőket Szántó Gabriella, a társaság kommunikációs és marketing igazgatója. Kiemelte: a két kiállítás együtt az agrárágazat legrangosabb és legnagyobb szakmai bemutatója Magyarországon, aminek régiós szerepe is folyamatosan növekszik.
Felidézte: a múlt évben – azaz 2020-ban – a szóban forgó szakkiállításon a teljes kiállítási csokor auditált adatai alapján a 33 601* négyzetméternyi nettó kiállítási területen 280* kiállító mutatkozott be – ez mintegy 350* céget jelentett -, és négy nap alatt több mint 44 165 ezer látogató látta a kiállítást, amin 17* szakmai programon is részt vehettek az érdeklődők. A látogatók tizenegy témakörben tájékozódhattak a legújabb mezőgazdasági gépek, felszerelések, berendezések kínálatától, a vetőmagok és egyéb szaporító anyagok, valamint az agrárelektronika, méréstechnika, automatizálás újdonságain át, az agrár-környezetgazdálkodás és vidékfejlesztés aktualitásaiban.
A tavalyi látogatók 44 százaléka első számú döntéshozó volt, 8,6 százaléka pedig külföldről érkezett - a legtöbben Szerbiából, Montenegróból, Szlovákiából, Romániából, Horvátországból, Olaszországból –, 50 százalékuk tervez gépberuházást, 20 százalék célja volt a helyszíni gépvásárlás, 58 százalékuk pedig egy egész napot eltöltött a kiállításon. Legtöbben a növénytermesztés iránt érdeklődtek, ők tettek ki a látogatók mintegy kétharmadát, az állattenyésztés pedig 20 százalékukat érdekelte leginkább.
A kommunikációs és marketing igazgató arról is beszélt, hogy a cég területfejlesztési terveinek megvalósulása lehetővé teszi, hogy a 2022. január 26-29. között zajló AGROmashEXPO kiállításon két új pavilon kerüljön megnyitásra (E, H), a korábban használt A, B és D pavilonok, pedig megújulva várják a résztvevőket. Hozzátette: a kiállítás nyitvatartási ideje változatlan, szerdától péntekig 9.00 órától 18.00-ig, míg szombaton 9.00 órától 17.00-ig várjuk az érdeklődőket. A látogatók pedig a három ponton: a főépület felől a B pavilon felé, C foyer és III-as kapu igénybevételével léphetnek be a kiállításra. További információ a www.agromashexpo.hu oldalon található.
Szántó Gabriella még arra is felhívta a figyelmet, hogy az idén is meghirdetik a hazai és nemzetközi termékfejlesztési díjpályázatot az input, a gépesítés és a logisztika kategóriában, amire a kiállítók pályázhatnak. A pályázatok feltöltése ez év október 25 és november 19-e között lehetséges. A díjazottak a kiállítás megnyitóján a Fórum színpadon ünnepélyesen vehetik át a díjakat és okleveleket – jegyezte meg, emlékeztetett: 2020-ban 36 pályamű érkezett be a kiírásra, és 3 pályázat nagydíjban, további 9 pályázat pedig különdíjban részesült.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy 2022-ben először hibrid formában, vagyis a hagyományos fizikai kiállítás mellett virtuális formában is várják majd a kiállítókat és látogatókat. Így azok a látogatók is találkozhatnak az árumustra kiállítóinak bemutatkozásával, akik valamilyen okból nem tudnak személyesen ellátogatni a kiállításra.
A következő FeHoVa - 28. Fegyver, horgászat, vadászat nemzetközi kiállítást 2022. február 17-20. között rendezik meg – mondta Szilágyi Balázs kiállításigazgató. Rámutatott, hogy ez az esemény a vadászok és a horgászok hagyományos szakmai találkozója, ami lehetőséget nyújt számukra többek között: a termékek és szolgáltatások kínálatának bemutatására; új kapcsolatok kiépítésére, valamint a régi kapcsolatok ápolására, valamint előadások, partnertalálkozók lebonyolítására; a potenciális célközönség hatékony elérésére.
Az igazgató emlékeztetett: a tavalyi adatok szerint a múlt évben az eseményen 284 kiállító vett részt 14 országból, és 4 nap alatt 50 ezer látogatója volt a kiállításnak. Elmondta még, hogy jövőre a FeHoVa mellett egyidejűleg kísérő rendezvényként tartják meg: a IX. MEOESZ-FeHoVa Nemzetközi kutyakiállítást, a III. FeHoVa Nemzetközi Nyílt Preparátor Versenyt, valamint STIHL versenyt és bemutatót is. Az érdeklődők bővebb információ: www.fehova.hu weboldalon találhatnak.
Ezt követően Szántó Gabriella még arról is beszélt az üzleti reggelin résztvevő szakembereknek – a Hungexpo partnereinek –, hogy a kiállítás hatékony marketing eszköz, de a kiállítón sok múlik, hogy valóban az elvárt eredményt hozza egy-egy árubemutató. Ezek pedig: a stratégiai tervezés alkalmazása; kiállítási megjelenésnek a céges marketing tevékenység részét kell képeznie; nem szabad mindent a szervezőkre bízni, a sikerért a kiállítónak is „dolgoznia kell”; a sikeres kiállítási megjelenés kulcsa a hozzáértő standszemélyzet, ezért ügyelni kell a kiválasztásra; a kiállításokon és vásárokon történteket célszerű után-követési technikával nyomon követni, és az esetlegesen szükséges teendőket elvégezni, valamint nem szabad megfeledkezni a follow up-ról, értékelésről – jegyezte meg a kommunikációs és marketing igazgató.
-an- * a Centrex International E.S.U.által auditált anyag (2020)A fényképek forrása: ODPictures Art Studio, BFK