Agro Napló • 2021. november 3. 10:35
A családi gazdaságok meghatározó szerepet töltenek be a vidéki munkahelyek létrehozásában és megtartásában, valamint a hagyományok és a kulturális örökség megőrzésében – jelentette ki agrárminiszter a Szuhavölgyi Családi Manufaktúra sajtüzemének átadásán, november elején, Szuhafőn.
Nagy István emlékeztetett arra, hogy jelenleg a magyar agrárium meghatározó többségét a kis- és középvállalkozások körébe tartozó mezőgazdasági őstermelők és családi gazdálkodók alkotják. Jelentőségük vitathatatlan, így működésük támogatása elengedhetetlen a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar további fejlődése szempontjából – tette hozzá.
A tárcavezető kiemelte, a magyar agrárpolitika elkötelezett a hazai tejtermelés és a tejfeldolgozás fejlesztése iránt, amihez idén minden eddiginél több forrást biztosít. A tejtermelés értéke tavaly 5 százalékos éves növekedéssel meghaladta a 207 milliárd forintot, míg a tejtermékgyártás csaknem 354 milliárd forintos termelési értéke az élelmiszeripari termelésnek mintegy a tizedét tette ki.
Hangsúlyozta: hosszabb távon a fogyasztás felfuttatása mellett a feldolgozottság növelése a tejágazat bővülésének a kulcsa. Ehhez azonban a hazai vállalkozóknak a fogyasztói igények alakulását is figyelve folyamatos fejlesztéseket kell végrehajtaniuk.
Fotó: Fekete IstvánA miniszter arról is beszélt, hogy az agrártárca elkötelezett a hazai feldolgozóipar bővítésében, ezért idén két élelmiszeripari feldolgozói pályázatot hirdettek meg. Egyet a kisebb, egyet a nagyobb vállalkozások számára, ezekre összesen 1040 kérelem érkezett be, 302 milliárd forint támogatási igénnyel. Kifejtette, a kormány az elkövetkező hét évben 4500 milliárd forintot fordít a magyar vidék és mezőgazdaság, valamint az élelmiszeripar fejlesztésére. Utóbbira 750 milliárd forintnyi forrást lehet majd felhasználni.
A tárcavezető kitért arra is, hogy a támogatások mellett a minisztérium nagy hangsúlyt fektet a tudatos vásárlásra is, ezért a következő időszakban még több erőforrás bevonásával fogják erősíteni a tudatos fogyasztói döntéseket, hogy a magyar vásárlók sokkal inkább a magyar termékeket részesítsék előnyben. A hazai termékek vásárlásával ugyanis nemcsak a magyar gazdákat és családokat, hanem a magyar gazdaságot is támogatja, aki magyar árut vásárol – hívta fel a figyelmet az agrártárca vezetője, közölte lapunkkal az Agrárminisztérium (AM).