Nemrég átadták Magyarország első olyan középiskolai VR-tantermét, ahol agrárszakoktatás történik. Ennek kapcsán Tresó István, a K&H Csoport agrár üzletágának vezetője kihangsúlyozta: „A középfokú iskolák korszerű agrár oktatási eszközökkel való ellátása – traktorok, munkagépek, egyéb erőgépek – hatalmas költséget jelentenek, amire az intézményeknek nincs erőforrásuk. A virtuális megoldás, gyakorlás ezért jó megoldás lehet arra, hogy a fiatalok elsőként a digitális technológián keresztül sajátítsanak el bizonyos ismereteket. Természetesen a virtuális tanulás után nem hagyható ki a valós gyakorlat sem. Erre szolgálhat az iskolák megállapodása az agrárcégekkel, ahol a fizikai »tanuló – gép« találkozóra sor kerülhet.”
Az agrárszakember azt is kiemelte, mennyire fontos az ágazat vérfrissítése, a szakképzett fiatalok képzése. „A KSH még 2013-ban készített egy ágazati felmérést a gazdálkodókról, ami alapján az ágazatban dolgozók közel harmada (31%) 65 év feletti, és csupán 6 százalékuk 35 év alatti. Az iskolázottság szerint pedig mindössze 3%-uknak van felsőfokú és további 7%-nak középfokú szakirányú végzettsége. A pályakezdő fiatalok körében végzett saját felmérésünk eközben azt mutatja, hogy a mezőgazdasági pálya ma már kevésbé vonzó a fiatalok körében, és a szakma társadalmi presztízsét is alacsonynak látják. Különösen nagy szerepe van ezért az olyan különleges kezdeményezéseknek, amilyen most a Jánoshalmi Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégiumban megvalósult. Hiszen ezek is érzékeltetni tudják a fiatalok számára azt a technológiai fejlődést, ami a mezőgazdasági és élelmiszeripari cégeket jellemzi. A precíziós gazdálkodás, a robot- és dróntechnológiák alkalmazása, általános elterjedése miatt ugyanis már az agráriumban is a digitális technológiákra nyitott szakemberekre van szükség” – mondta el az agrárszakember.