Agro Napló • 2021. december 15. 14:57
„Magyar borral szebb az ünnep!” – ezzel a mottóval népszerűsíti a hazai minőségi borok fogyasztását karácsonyt megelőzően az Agrármarketing Centrum (AMC).
Az ismertetésben kiemelik: az ünnepi borkampány elengedhetetlen része a megfelelő bor-étel párosításoknak és a magyar borvilág változatosságának bemutatása, és mindannak az áldozatos munkának a megismertetése, amit a borászok egész évben tesznek a minőségi magyar borok készítése érdekében.
A december 26-ig tartó kampánnyal elsősorban az online térben találkozhatnak a gasztronómia iránt érdeklődő fogyasztók, akik véleményvezérek saját tippjeit is megismerhetik. Az egyik legegyszerűbb szabály a megfelelő bor-étel párosításnál, ha az étel és a bor színe alapján választani, vagyis fehérbort fehér húsú (csirkéből, pulykából készült) ételekhez, rozét sertéshez érdemes választami, ám a marhahús megköveteli a testes vörösbort.
Persze ez csak a fő irány, és az étel elkészítési módja is meghatározza az ünnepre való tökéletes ráhangolódást. A főtt, párolt húsokhoz jól illik egy könnyedebb fehérbor, a sült, grillezett húsok mellé pedig akár egy könnyedebb vörösbor. Ha az ünnepekre komplex módon készítenek el egy-egy fogást, érdemes vörösborban gondolkodni, a vadhúsokhoz pedig fűszeres, testes borokat ajánlott inni.
Ezek persze csak az alapok, hiszen a gasztronómia felfedezéséhez érdemes megismerni az egyes fajtákat, kóstolgatni a párosításokat, és megtalálni mindenkinek a saját maga számára tökéletes aromák harmóniáját.
A pezsgő kiválóan illik az ünnepi reggelihez vagy a karácsonyfa-díszítéshez, a forralt bor jólesik a téli séta után, a bornak jól áll a karácsonyi csomagolópapír és remek társ az estébe nyúló beszélgetéshez is természetesen felelősséggel és mértékkel.
Az ünnepi borkampány fő célja a magyar borok még jobb megismerésének ösztönzése is. A jellegzetes magyar fajták, mint például a furmint, az olaszrizling, a kadarka, az Irsai Olivér vagy a kékfrankos az elmaradhatatlan Tokaji Aszú az Agrármarketing Centrum borpromóciós tevékenységeinek köszönhetően is egyre népszerűbbek és keresettebbek a világpiacon.
Egész évben folyamatos szakmai és a téma iránt érdeklődőknek szóló nyomtatott és online lapokban, személyes és online borszakmai rendezvényeken népszerűsítették idén is ezeket a fajtákat, amelyek már világszinten is egyre nagyobb érdeklődést váltanak ki. A Magyarországon megtermelt bor egyharmada kerül azonban csak külpiaci értékesítésre, így érdemes mindenkinek ezeket a jellegzetes fajtákat idehaza is megismerni, megszeretni, és magyar borral ünnepelni – ajánlja az AMC lapunkhoz elküldött összefoglalója.