A tárcavezető hangsúlyozta, minden csepp borunkban ott van a hazai borászok szíve-lelke, szeretete, szenvedélye, virtusa és leleménye. A technológia mellett ez adja a „pluszt”, a bor szellemét, igazi karakterét.
Nagy István kifejtette, a megoldandó feladatok közé tartozik a munkaerőt kiváltani képes automatizálás, a változó éghajlati viszonyokhoz való alkalmazkodás, valamint a termelést nehezítő aránytalan környezetvédelmi uniós szabályozók kérdése. Mindezek mellett feladat az exportpiacokon történő nagyobb értékű borértékesítés, az ágazati jövedelmezőség javítása, a fogyasztói trendek lekövetése és a fiatalok megszólítása a borfogyasztásban – tájékoztatta az Agrárminisztérium az Agro Naplót.
Nagy István emlékeztetett, a Vidékfejlesztési Programból 1,8 milliárd forintot különítettünk el a magyar bor promóciójának támogatására. Emellett pedig kiemelt nagyságú forrást, évi 3 milliárd forintot biztosít a kormány a nemzeti bormarketing programra. Mindkettőt azzal a céllal, hogy segítse a magyar borok népszerűsítését itthon és külföldön egyaránt – fűzte hozzá a tárcavezető.
(Forrás: Agrárminisztérium)