Így népszerűsíti a dinnyefogyasztást az Agrárminisztérium és az AMC

Agro Napló2023. augusztus 28. 14:32

Nyár, dinnye, szeletem címmel indított dinnyefogyasztás-ösztönző kampányt az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum, hogy tovább fokozzák az elmúlt években emelkedő hazai fogyasztást.

A témában tartott sajtótájékoztatón Tarpataki Tamás agrárpiacért felelős helyettes államtitkár arról beszélt, hogy idén már nyolcadik alkalommal tartanak dinnyepromóciót, amelynek keretében egy tonna sárga- és görögdinnyét osztanak ki a Zamárdiban, a Strand Fesztiválon. Jelezte, hogy a magyar szabadföldi dinnye június végén érkezik a hazai piacra, és mivel Európában vannak olyan országok, ahol korábban érik ez a gyümölcs, nyár elején import dinnye kerül a boltokba, míg a szezon második részében magyar dinnyét ehetnek a környező országokban. Megemlítette, hogy várhatóan pozitív külkereskedelmi mérleggel zárul majd az idei dinnyeszezon – tájékoztatta az Agrárminisztérium az Agro Naplót.

Fotó: Vermes Tibor, Agrárminisztérium

A helyettes államtitkár közölte, hogy a magyar termőterület 2019 óta tartó csökkenése visszafordulni látszik, idén több mint 10 százalékos növekedés várható, a 2022-es 2400 hektáros görögdinnye-termőterület az idén 2800 hektárra bővült. Tarpataki Tamás hangsúlyozta, hogy a Vidékfejlesztési Program keretében 2020-ig 70 milliárd forint támogatást adtak a kertészeti ágazatban tevékenykedő gazdáknak, és ebből több mint 20 milliárd a dinnyeágazathoz köthető. Elsősorban technológiai fejlesztésekre, öntözés kiépítésére, post harvest beruházásokra, illetve hűtőházak fejlesztésére.

Fotó: Vermes Tibor, Agrárminisztérium

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, hogy a belföldi fogyasztás nőtt az elmúlt években, jelenleg 10 kilogramm fejenként, ami azt jelenti, hogy a 120 ezer tonnás éves termésből mintegy 100 ezer tonna itthon marad, 20-30 ezer tonna jut az exportpiacokra.

(Forrás: Agrárminisztérium)

Címkék:
vidékfejlesztési program, növénytermesztés, kertészet, agrárgazdaság, támogatás, gyümölcstermesztés, kampány, gazdaság, dinnye, agrárminisztérium, mezőgazdasági piac, agrármarketing centrum (amc), tarpataki tamás,