Újabb európai állomások az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési programjában

Agro Napló2024. május 13. 09:56

Varsó és Bukarest után Róma városa adott otthont a Hungarian Food Business Program következő állomásának, az Agrármarketing Centrum üzletember találkozójának. A 2024. május 8-9-i kétnapos rendezvényen 12 magyar cég mutatkozott be a potenciális olasz beszerzőknek. A hazai cégek többek között prémium borokat, kézműves söröket, libamáj különlegességeket, vadhús termékeket, gyümölcskészítményeket ajánlottak a disztribútorok figyelmébe. A magyar cégek szerint az AMC által szervezett projektek nagy lehetőségeket kínálnak az exportálni vágyó cégeknek, hiszen személyesen tudnak tárgyalni az adott országok vásárlóival.

A Római Magyar Akadémia adott otthont a Magyarország Római Nagykövetsége és az Agrármarketing Centrum által közösen szervezett üzletember-konferenciának. Tizenkét magyar cég mutatta be termékeit hozzávetőleg hatvan vásárlónak. A cégek elmondták, hogy különösen nagy segítségükre voltak az ilyen alkalmakkor szervezett piacismereti napok is, amelyek során megismerkedhettek az olasz piac szabályozási, kereskedelmi és logisztikai jellemzőivel.

Simon György, az ABO Holding Zrt. tulajdonosa és ügyvezetője rendszeres résztvevője az üzletember találkozóknak. Elmondása szerint az AMC által szervezett szakmai nemzetközi kiállítások és B2B konferenciák nagymértékben népszerűsítik exporttevékenységüket. A magyar mezőgazdaság által termelt kukoricából készült extrudált termékeiket több mint tíz európai országban értékesítik, de nemrég útnak indult első konténerük Japánba is.

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese elmondta, hogy az exportot tervező cégek kiemelt figyelmet fordítanak a Hungarian Food Business Program tevékenységére. A szakértő szerint egyértelmű, hogy a hazai termelőknek központi exportpromócióra van szükségük. Az AMC a diplomácia segítségével nyitja meg előttük a kapukat, amellyel az exportrakényszerben lévő magyar élelmiszeripar új piacra és beszerzői kapcsolatokra lelhet. Az exportfejlesztési programok továbbra is teltházasak, évente mintegy 20-25 helyen több száz hazai cégnek biztosít külpiaci lehetőségeket.

A római esemény előtt márciusban Varsóban, áprilisban pedig Bukarestben szerveztek hasonló találkozókat. A magyar élelmiszergyártók számára a célpiacok - elsősorban Ázsia fele történő - diverzifikálása mellett az európai piacra való további terjeszkedés is elsődleges szempont. A B2B konferencia során az országos hálózattal rendelkező nemzetközi üzletláncok, valamint az online kereskedelmi beszerzőj mellett szakújságírók és vezető influencerek is érdeklődnek a hazai termékek iránt.

Kép és cikk forrása: AMC

Címkék:
program, hazai, agrármarketing, amc, food,