Az integrátor szervezet külön költséget nem számíthat fel ezért a tevékenységért.
Ebben a konstrukcióban nem a nettó tartozásállomány az adósságrendezés alapja, így a megtakarításokat nem kell figyelembe venni a támogatás összegének meghatározásakor.
A támogatást az integrált termelő integrátorral szembeni tartozásállományának csökkentésére kell, hogy fordítsa. Amennyiben a támogatás igénybe vételekor az integrált termelőnek nem áll fenn az integrátor felé a támogatásnak megfelelő összegû kötelezettsége, úgy a különbözet is az integrált termelőt illeti meg. A támogatás felső határa integrált termelőnként 300 millió Ft-ban lett meghatározva.
Az integrált termelés finanszírozására az integrátor szervezet felvett hitelek esetében is banki nyilatkozat szükséges a hitel összegéről, a vonatkozó kormányrendelet 4. számú melléklete szerint („Igazolás az adósságrendezési program alapján a hitel és megtakarítási állományokról integrátori hitel esetében´). Szükség esetén több banktól is be kell szerezni az igazolást. Ennek alapján az integrált termelők és az integrátor szervezetek kitöltik a kormányrendelet 2. számú mellékletét („Adatlap az adósságrendezési program alapján a támogatás igénybevételéhez banki hitel forrásból nyújtott hitel vagy halasztott fizetési határidejû kölcsön /áruhitel/ esetében). Az adatlapot integrált termelőnként kell kitölteni. Ezt követően összesíteni szükséges az adatlapokat úgy, hogy az összesen adat megegyezzen a banki igazolások összegével.
Az integrátor szervezet által saját forrásból nyújtott integrációs hitel vagy halasztott fizetési határidejû kölcsön (áruhitel) esetében az integrátor szervezet és az-integrált termelő kitölti a kormányrendelet 5. számú mellékletét („Adatlap az adósságrendezési program alapján a támogatás igénybevételéhez az integrátor
szervezet saját forrásából nyújtott hitel vagy halasztott fizetési határidejû kölcsön /áruhitel/ esetében´). Az adatlapot integrált fiermelőnként kell kitölteni.
Az integrátor szervezet annyi adatlapot tölt ki és írat alá a termelővel, ahány integrált termelővel állt az adott időpontban kapcsolatban. Ezt követően összesíteni szükséges az adatlapokat, és mellékelni kell a támogatás igényléséhez.
Amennyiben elemi kárt szenvedett igénylőnek termelői és integrációs hitele is van, úgy a kárt a termelői hitelnél meghatározott kormányrendelet 1. számú melléklete szerint („Adatlap az adósságrendezési program alapján a támogatás igénybevételéhez termelői hitel esetében´) kell kizárólag feltüntetnie.
Ha az integrált termelő az elmúlt 3 év alatt több integrátor szervezettel állt kapcsolatban, úgy integrátor szervezetenként külön-külön szükséges adatlapot kitölteni. Ebben az esetben az integrált termelő több integrátor szervezeten keresztül juthat az őt megillető támogatáshoz. (Az aszálykár igényt célszerû azon integrátor szervezeten keresztül igényelni, akivel a 2002. évi kapcsolata fennállt.)
Az integrátor a fentiek szerinti kimunkált támogatási adatlapokat a Hivatal részére legkésőbb 2002. november 29-ig nyújthatja be. A támogatási igazolás alapján a szubvenció 2002. december 6-13. között igényelhető az illetékes adóhatóságtól.
Az integrátorok kötelesek legkésőbb 2002. december 31-ig az elszámolási kapcsolatok l~c~retében továbbítani a támogatást a velük bázisidőpontokban szerződéses kapcsolatban álló integráltaknak.
Fontos tudnivaló, hogy az integrált termelők csak akkor jogosultak a támogatás igénybevételére, ha az integrátor szervezet az igénylést a termelők nevében nyújtja be.
Az adósságrendezési programban meghatározott lehetőségekről, feltételekről, kötelezettségvállalásokról a 215/2002. (X. 17.) Kormányrendelet alapján részletes információt a pénzügyi intézetektől (bankoktól), a regisztrált integrátoroktól, valamint a falugazdászoktól kaphatunk.
Kaposvár, 2002. október 24.