2024. november 22. péntek Cecília

MTZ traktorok TAURUS mezõgazdasági abroncsokkal

Agro Napló
A megfelelõ abroncs kiválasztása nagymértékben befolyásolhatja a mezõgazdasági munkák hatékonyságát, valamint a gépek üzemanyag-fogyasztását és a felhasználó komfortérzetét. Megkérdeztük a TAURUS mezõgazdasági abroncs vevõszolgálati managerét, hogy milyen szempontokat célszerû figyelembe venni a mezõgazdasági abroncsok vásárlásakor.
A magyar mezőgazdaságban alkalmazott erőgépek legnagyobb része MTZ típusú. Milyen abroncsokat tud ajánlani a TAURUS ezekre a traktorokra?
– Széles termékválasztékunkból első helyen szeretném kiemelni a 400/75 R 38 hajtott hátsó kerék méretet Point 7 Speciál mintázattal, amely a 15,5 R 38 méretnek felel meg, de annál szélesebb abroncs. Keresett még a 13,6 R 38 Point 8 szintén hajtott hátsó kerékként, illetve első kerékhelyre a 11,2 R 20 Point 8 és az ennek megfelelő 320/70 R 20 Point 7, valamint a 7,50-20 F2 is. Ezek az abroncsok az esztétikus, modern megjelenés mellett igen magas színvonalú mûszaki tulajdonságokkal rendelkeznek.
– Melyek azok az előnyök, amelyeket a TAURUS mezőgazdasági abroncsok nyújtanak a felhasználók számára?
– Ezeknek az abroncsoknak a tervezésénél a legkorszerûbb számítógépes eljárásokat alkalmazzuk. Így kaphattak a mintázat és a futóbordák optimális kialakítást, ami kiváló kapaszkodó képességet biztosít az abroncsnak.
A piacon található többi abroncshoz képest a TAURUS abroncsnak 25–30 %-kal nagyobb a bordamagassága, amelynek hatása a kiváló vonóerő átvitelben és élettartamban jelentkezik.
A TAURUS kínálatában a legnépszerûbb az MTZ-méret – a 400/75 R 38 Point 7 Speciál (15,5 R 38) – profilaránya kisebb, mint a hagyományos abroncsé, vagyis szélesebb az abroncs. Ez óriási előnyöket jelent a felhasználás folyamán: jelentősen nő a vonóerő átvitel, kisebb lesz az abroncs által okozott talajtömörödés, azaz kevésbé roncsolódik a talaj szerkezete. Mindezek eredménye végső soron a magasabb terméshozam.
A bordák közötti sártörő elemek – az esztétikus megjelenés mellett – elősegítik az abroncs öntisztulását, a speciális peremkiképzés pedig az abroncsperem és a pánt jó illeszkedését biztosítja.
– Egyes felhasználók úgy vélik, a TAURUS abroncsok puhák, lágyak, ezért kevésbé tûnnek masszívnak, mint más gyártmányok.
– A választ két részre kell osztanom. Egyrészt a TAURUS abroncsok valóban hajlékony, rugalmas oldalfallal rendelkeznek, amely konstrukciónak, illetve a gyártás során alkalmazott korszerû szilárdsághordozó kordszálaknak köszönhető. Ez viszont a kiváló teherbíró képesség mellett előnyös hatással bír az abroncsot-felhasználó komfortérzetére, lényegesen csökkentve az országúton vagy a szántóföldön haladó traktor rázkódását. Az egyenletes gördülés kedvezően befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást, továbbá növekszik az abroncs talajjal érintkező felülete, csökken a talajtömörödés, vagyis kevésbé roncsolódik a talaj szerkezete. Másrészt a TAURUS abroncsok valóban rugalmas gumikeverékből készülnek. A termékek fejlesztése folyamán rendkívül nagy hangsúlyt fektettünk a vevői igényeket maximálisan kielégítő gumikeverék receptura kifejlesztésére. A kifejlesztett rugalmas gumikeverék kiváló kopásállósággal rendelkezik. Bizonyítják ezt azok a felhasználói tapasztalatok is, amelyek a TAURUS MTZ abroncsok hosszú élettartamáról számolnak be.
– Milyen garancia-feltételekkel rendelkeznek a TAURUS abroncsok?
– mint gyártó, 5 év garanciát nyújtunk a TAURUS radiál abroncsokra anyag, illetve gyártási hibából eredő reklamáció esetén.
A legnagyobb garancia azonban termékeink egyenletes, kiváló minőségének biztosítására a gyártás folyamán alkalmazott ISO minőségbiztosítási rendszer. Nem véletlen, hogy a minszki traktorgyár a Nyugat-Európába exportált MTZ traktorokat főleg TAURUS abroncsokkal szereli.
Úgy gondolom, a kiváló minőség kedvező áron kerül a piacra, ezért mondhatjuk: a TAURUS abroncs egy ésszerû választás.
Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?