A kiállítók 57 %-ka a kincses Baranyát, ill. a mediterrán hangulatok városát, Pécset képviselte.
A látottak alapján nyugodtan kijelenthető, hogy a börze elérte alapvető céljait: összehozta a kínálatot a kereslettel, azaz lehetőséget biztosított az utazási és idegenforgalmi-, a rendezvényszervező és program irodáknak, a falusi- a bor -, az öko turizmusban érdekelt cégeknek ajánlataik bemutatásához, a közönségnek pedig a választék megismeréséhez, a helyszíni kedvezményes vásárláshoz.
A Turizmus 2001 Utazási Börze először fordult kiemelt figyelemmel a belföldi turizmus pozícióit erősítő, a vidék felzárkózásának egyik zálogaként emlegetett falusi és borút turizmus, a gyógy- turizmus, az öko- és lovas- turizmus, valamint a világörökség turizmus kiaknázatlan lehetőségeire.
A Világörökség, amely külön szakmai fórum témája is volt, nagy érdeklődés mellett, önálló kiállítóként is bemutatkozott.
A nagyszabású pécsi rendezvénynek az egyik legértékesebb üzenete volt: az idegenforgalom, a falusi turizmus, a vendégfogadás gazdasági húzóerővé válhat a térségben, amennyiben jól sáfárkodunk természeti értékeinkkel, kulturális örökségeinkkel.