A fejlesztési program hátterében az áll, hogy a hazai mezőgazdasági vállalkozások az elmúlt két évtizedben fokozatosan építették le javító kapacitásukat, annak ellenére, hogy az új modern technológiákkal felszerelt gépeiket csak megfelelően képzett szakemberekkel és pormentes környezetet nyújtó szakmûhelyekben lehet kockázatmentesen javítani. Ezekre a tapasztalatokra alapozva az Axiál Kft. ügyvezetése szükségesnek látta a vidéki telephelyein a korszerû és modern eszközökkel felszerelt szervizmûhelyek felépítését.
Ennek megfelelően a zalaegerszegi telephely 1993-as megnyitása, majd 5 évvel később a legutolsó helyszínre költözés után, 2012 nyarán megtörtént az alapkőletétel. Végül idén februárban ünnepélyes keretek között adták át a teljesen új komplexumot az ott dolgozó 20 kolléga és a térségben élő partnereik számára.
Az átadáson tiszteletét tette V. Németh Zsolt államtitkár, aki köszöntőjében röviden érintette az elmúlt tíz év gépberuházásának helyzetét, belefoglalva a magyar mezőgépgyártás jelenlegi helyzetét, de kitért a Vidékfejlesztési Minisztérium hazai gépgyártásra vonatkozó stratégiájának előkészületeire is.
Gyutai Csaba, Zalaegerszeg polgármestere méltatta, hogy habár a város nem kifejezetten tartozik a mezőgazdasági régiók klasszikus soraiba, mégis véleménye szerint a cégvezetés jól döntött, hiszen a mezőgazdasági kibocsátás szempontjából a térség jelentős, és nem utolsó sorban komoly bevételi forrást teremtenek a városnak.
Külön köszöntőt mondott Volker Claas, a német CLAAS GmbH. képviselője, aki kiemelte régóta tartó közös együttmûködését a kizárólagos képviseletet ellátó kereskedővel, illetve a meghívott vendégeket egy röpke, Magyarországot és a CLAAS-t érintő történeti áttekintésre invitálta. Karl-Hubertus Reher, közép-európai régióvezető külön megköszönte az Axiál Kft. munkatársainak és a CLAAS gépüzletág dolgozóinak munkáját, valamint a vásárlók bizalmát, hiszen együttesen az elmúlt időszakban mintegy 10%-os piaci részesedést értek el a magyar mezőgép piacon a gépberuházások tekintetében.
Zalaegerszegen a gép, valamint az alkatrész forgalmazás mellett 1998 óta végeznek szervizszolgáltatást. A telephely adottságai a kezdetekben nem tették lehetővé szervizmûhely kialakítását, ezért egy jól felszerelt szervizautóval egy mobil szervizszerelő végezte a térségben a javítási szolgáltatást. A későbbiekben többtagúra nőtt csapat mûhely nélkül is nagyon jól teljesített, hiszen az első években már 50–70 gépet szervizeltek, hasonlóan a többi telephelyhez. Jelenleg hét szervizszerelő és egy ügyfélkapcsolati vezető alkotja a zalaegerszegi szervizcsapatot. A pécsi és dombóvári telephelyhez hasonlóan a nyugat-magyarországi városban is kombájnok esetén három, kisebb erő- és munkagépek esetén pedig hat állásos szervizmûhelyt, valamint a gépek szakszerû tisztítására szolgáló nyitott mosót építettek az új alkatrészüzlet és a hozzá tartozó korszerû berendezésû raktár mellett.
A hatékony üzemeltetéshez elengedhetetlen a megfelelő szervizszolgáltatás –, hangzott el Torma Tamás szervizüzletág igazgató előadásában. Többek között kitért néhány elengedhetetlen fontosságú napi karbantartási feladatra (pl. olajcsere periódusok betartása, kötőelemek meg- és utánhúzása, üzemanyag minősége és tárolása stb.), amelyek elhanyagolásával a felhasználói oldal szervizköltségei ugrásszerûen megnőhetnek. Kitért továbbá olyan sarokpontokra, mint a túlterhelésből adódó szerkezeti sérülések; a sebesség, a guminyomás és az útviszonyok összefüggése; a KRESZ szabályok figyelembevétele; a szakszerûtlen javítások és az abból adódó személyi sérülések, valamint az elektronikai hibaforrások. Ezek szintén komoly hibaforrások, amik tovább növelhetik a felhasználó költségeit.
Megoldásként ajánlotta az Axiál Kft. szervizszolgáltatásának legegyszerûbb módját, a kötelező szerviz elvégzését, de további költség megtakarítási lehetőség a szezonvégi és –előtti átvizsgálás, javítás is. A cég által legjobban preferált, és partnereiknek a tervezhetőség és a költségoldal figyelembevételével leginkább ajánlott forma az átalánydíjas szolgáltatás igénybevétele. Esetében a várakozás idő és a gépállás ideje jelentősen csökkenthető. További része a differenciált szolgáltatási díjaknak a cég saját mûhelyében történő javítási árak, illetve a jóval magasabb árkategóriába eső, a szerződéssel rendelkező és nem rendelkező eseti szolgáltatás. Ezek ismeretében Ügyfeleinknek lehetőségük van kiválasztani a számukra megfelelő szolgáltatási formát, de ügyfélkapcsolati vezetőink is szívesen adnak választ az esetlegesen felmerülő kérdéseikre – tájékoztatta a jelenlévőket az üzletág vezetője.
Harsányi Zsolt, az Axiál Kft. tulajdonos-ügyvezetője köszöntőjében elmondta: a telephely megépülésében szerepet játszott, hogy a korábbit kinőtték. Míg kezdetekben csak Zetor alkatrészek forgalmazását látták el, addig mára mind a mezőgazdaság, mind pedig az építőipar területén géppel, alkatrésszel és szervizszolgáltatással szeretnék kiszolgálni partnereiket. A tulajdonos kitért továbbá az elmúlt évtized gépberuházásának helyzetére, példákat ragadva ki nemzetközi és magyarországi értékesítési számokból, de érintette az Axiál Kft. további fejlesztési terveit is.
-sm-