Gép-Mix - a gépvilág aktuális hírei egy helyen az Agro Napló ajánlásával

Agro Napló

A SULKY A SIMA KÜLÖNDÍJÁT KAPTA

A díjazott RTS (Reday to Spread), azaz "szórásra készen" rendszer az ECONOV elnevezésû szórásszélesség szabályozó elektronikával a korábban bemutatott STOP and GO tovább finomított változata.

A SULKY fejlesztéseinek elismeréseképpen egy különdíjjal érkezik meg a SIMA SHOW-ra. A mûtrágyaszórásban szerzet vizsgálati tapasztalatainak eredménye az ECONOV, melyet 2014-től a magyarországi piacon az X40 és az X50 típusú mûtrágyaszórókon látunk majd először. Ezeken a gépeken épp úgy megtalálható majd a VISION WPB mérleg funkció, ahol elektromotorok segítségével tudjuk állítani a mennyiséget mindig a mûtrágya adott folyási tulajdonságához, mint a TRIBORD 3Di táblaszéli szórás, amivel a táblaszélét, úgy tudjuk beszórni, ahogy azt az agronómiai és környezetvédelmi előírások meghatározzák.

 


 

 

Az ECONOV elektronika lényege az, hogy a szórásszélesség szabályzó karra szerelt elektromotor mindig olyan szórás szélességet állít be automatikusan amilyen a táblánk formája, illetve a forgókon is ahol kell, szélesebben szór a gép, ahol pedig a szûkül a tábla, ott visszavesz. Forrás: www.axial.hu  

 

 

 

 

A Väderstad új mércét állít fel - ezentúl 2 év garancia minden munkagépre

A Väderstad ismét új mércét állított fel a 2 év garanciaidő bemutatásával, mely a vállalat következetes minőségbiztosítás terén tett munkájának része.

 

 


 

 

“Mindez a minőség iránti elkötelezettségünket tükrözi, mely végigkíséri a teljes termékpályát az alapanyag megválasztásától egészen a kész termékek teszteléséig “, magyarázza Fredrik Lundén, a Väderstad marketing igazgatója.

Az alapanyagok és az összetevők megválasztása során a Väderstad gyakran a drágább alternatívákat helyezi előtérbe, hiszen azok az eszközök, melyek problémamentesen, hosszú időn át üzemelnek és magasabb használtgép értéket képviselnek végeredményben olcsóbbak a tulajdonos számára.

“Bármit teszünk, a hosszú távú megoldásokat helyezzük előtérbe és keményen dolgozunk azért, hogy mindezt biztosítsuk, garantáljuk vevőink számára", mondja Fredrik Lundén.

 

 


Jacob Fransson, a Väderstad-Verken egyik mérnöke

 

 

Különböző megoldások korai tesztje

A Väderstad-nál történő fejlesztések során a különböző megoldásokat komputer szimulációs úton, valamint szabadföldi eljárással is tesztelik. Az elmúlt évek alatt a Väderstad egy ipari teszteljárási rendszert dolgozott ki, magába foglalva a különböző eszközöket, eljárásokat és mindazt az átfogó tudást, amely lehetővé teszi, hogy a mért adatokat kiértékelje. A teszteljárás során használt eszközök, berendezések a tudományos megalapozottságú tesztek kivitelezését teszi lehetővé rövid idő alatt.

 


Egy Carrier tesztelése a Kimme-i kőfejtőben

 

“Mezőgazdasági munkagépek és alkalmazási technológiák fejlesztése a Väderstad alaptevékenysége, mely során a minőségre nagy hangsúlyt fektetünk mind a gyártás, mint pedig a tesztelés során, éppen ezért magabiztosan indítjuk útnak új, 2 év garancia programunkat”, mondja Fredrik Lundén.

 


Egy elégedett Väderstad vevő 

Deutz-Fahr 6.széria- új négyhengeres típusok

6. szériájú traktorok bemutatásakor elhangzottaknak megfelelően most már két további négyhengeres típus is elérhető: a 6150.4 és a 6160.4.


 

 

Akárcsak a termékpaletta többi típusainak esetében, az új modellek kiemelt tulajdonságai közé sorolható az új DEUTZ motor és a szintén új fejlesztésû Sense-Shift váltómû, mely kényelmes használatot és optimális hatékonyságot biztosít.

Az ilyen tulajdonságokkal rendelkező négyhengeres traktor ideális megoldást jelent olyan gazdák és termelők számára, akiknek a fő szempontot a termelékenység és a széleskörû, a szántástól a szénabálázásig terjedő munkálatokra történő felhasználás jelenti.

A traktornak ugyanakkor maximális hatékonyságot kell nyújtania az üzemeltetési költségek terén is, különös tekintettel az üzemanyag-fogyasztásra, mely a mai gazdasági körülmények között az egyik legjelentősebb kiadást jelentheti. Ezt felismervén a DEUTZ-FAHR széleskörûen alkalmazza a teljesítményhatékonyság elvét, melynek lényege a lehető legjobb technológiai megoldások használata a legalacsonyabb üzemi költségek mellett, a lehető legmagasabb teljesítmény elérésével.

Az ultramodern DEUTZ motorok megfelelnek a Tier 4 Interim normáknak, és tökéletes összhangban mûködnek a nagy teljesítményû Powershift váltómûvekkel.

Hengerenként négy szelep, töltőlevegő-hûtővel és megkerülő-szeleppel ellátott turbófeltöltő, Common Rail, kipufogó-gázokat kezelő SCR katalizátor: mindezek figyelemreméltó kombinációja révén a motorok optimális teljesítményt nyújtanak minden körülmény között.

A hagyományos kipufogó-keringtető rendszert helyettesítő SCR katalizátor segítségével a motor maximális hatékonysággal mûködik és egészen kiváló dinamikus viselkedésével vívja ki a felhasználók elismerését. Az EGR rendszer és specifikus szûrők hiányában a motort a lehető legnagyobb teljesítményre és alacsony üzemanyag-fogyasztásra optimalizálták: a kipufogógázok égés után kerülnek kezelésre.

Az új DEUTZ motorok készen állnak a bioüzemanyag-forradalomra: teljesen kompatibilisek a biodízellel, és egészen a B100 Pure típusig minden koncentrációval üzemeltethetők.

Az új Sense-Shift rendszer nagy előrelépést jelent a termelékenység és vezetési kényelem terén. A teljes rendszer áttervezésre került, a hajtómûtől kezdve egészen a váltókarig, a megfelelő sebességfokozatok gyors és kényelmes kiválasztásához.

Az új Sense-Shift váltómûvel a sebességváltás hozzáigazítható az adott üzemi körülményekhez. A Powershift a vezetőnek egy teljesen új vezetési élményt nyújt (sebességváltáskor mindössze egy enyhe rázkódás érződik).

Ezt az új vezetési élményt az új Shuttle menettulajdonság-vezérlő tovább fokozza, segítségével a vezető választhatja ki a legmegfelelőbb, - puhább vagy keményebb - válaszreakciót irányváltáskor, a mindenkori körülményekhez igazítva.

Az összesen hat, egyenként négy áttételfokozattal ellátott sebességfokozat-tartomány összesen 24 fokozatot tesz lehetővé előre- és hátramenetben, továbbá a négy legalacsonyabb tartomány esetében opcionálisan feleződoboz is rendelhető, így akár 40/40 sebességfokozat is elérhetővé válik.

Az áttételek átfedése lehetővé teszi az egyetlen mechanikus áttételen történő munkavégzést egy adott specifikus helyzetben. Sebességváltáskor a Powershift szakaszokat most egy sebesség-összehangoló funkció állítja be automatikusan. Ez a rendszer hozzátartozik minden típus alapfelszereltségéhez, és rángatás nélküli, fokozatmentes menettulajdonságot biztosít.

A 6. szériájú típusok P jelzéssel ellátott verziói kifinomult automatikus váltóval rendelkeznek, melyet elektronikus vezérlőegység irányít. A központi rendszer kiválasztja az adott tartomány négy Powershift áttétele közül a legmegfelelőbbet, ezzel optimalizálva a motor hatékonyságát és jelentősen csökkentve az üzemanyag-fogyasztást.

A 6. szériájú típusok csúcssebessége 40 km/h 1 600 percenkénti fordulatszámon, melynek előnye az alacsonyabb fogyasztás és a megnövelt vezetői kényelem (alacsony zaj- és rezgésszint).

A széleskörû felhasználás érdekében a 6. szériájú traktorok alapfelszereltségként négy erőleadó tengelycsonk-csomaggal vannak ellátva, beleértve az 540 ECO és 1000 ECO típusokat. Az elektrohidraulikus kapcsolás az alapfelszereltség része.

A hidraulikus rendszer lelkét egy 83 liter/perc rögzített térfogat-kiszorításos szivattyú jelenti (igény esetén egy 120 l/min teherérzékelős szivattyú is rendelhető), emellett egy további szivattyú szolgálja ki a kormányszervót.

Tolattyúkból sincs hiány, ezekből akár hét darab kettős mûködésû, elektromos vezérlésû is üzemelhet a P verziók esetében, továbbá opcionálisan egy darab tolattyú a traktor elülső felére is igényelhető.

A hátsó függesztő emelőteljesítménye 9 200 kg, míg az opcionális elülsőé 3 800 kg.

Az új 6. széria esetében a biztonság terén sincs helye kompromisszumnak. Mindegyik típus a létező legjobb technológiai fejlesztésekkel rendelkezik. A PowerBrake szervofék ötvözi a maximális fékezési teljesítmény az optimális kényelemmel. Azonban ezen felül most opcionálisan olajba merülő elülső féktárcsákkal is rendelhető.

Az intelligens megoldásoknak köszönhetően az S-Class2 vezetőfülke kényelmes munkakörnyezetet biztosít, melyben a hosszú munkanapok is pillanatoknak tûnnek. Külsejét tekintve a traktor kellemes vonalvezetésû; egyedi és összetéveszthetetlen formatervezése a Giugiaro vállalattal történő, hosszú múlttal rendelkező együttmûködés eredménye, mely alapvetően meghatározza a DEUTZ-FAHR termékcsalád arculatát. A vezetőfülke belsejének új kialakítását és színvilágát javarészt környezetbarát technológiai anyagok segítségével hozták létre. A beépített LED-egységekkel rendelkező sárhányók csipetnyi luxust visznek az összképbe, mintegy kihangsúlyozva a 6-os széria előremutató törekvését. Az S² Class vezetőfülke igény esetén mechanikus vagy pneumatikus rugózással is rendelhető, a mindenki számára elérhető csomag kellemes környezetté varázsolja a fülkét, felhasználva minden létező technológiai komfortelemet.

A panorámaablakok 320 fokos láthatóságot tesznek lehetővé, a redőnnyel ellátott napfénytető pedig tovább fokozza a tágasság- és szabadságérzetet. Ezekkel a kiegészítőkkel, valamint a további kifinomult vezérlőrendszerekkel, mint például az Infocentrum, az opcionális iMonitor és Comfort Tip (a forgómanőverek automatikus ismétléséhez), a vezető teljes körû képet kap a környezetéről, miközben biztonságos, zárt térben ül. Igény szerint eme széria traktorjai felszerelhetők az AgroSky mûholdas irányítórendszerrel, melynek legújabb változata akár 2 cm-es pontosságú behatárolásra képes.

A szabványosított Isobus 11783 interfész gyors "plug and play" csatlakoztatást biztosít a kompatibilis eszközök számára, további képernyők igénye nélkül.

A vezetőfülke alapfelszereltségéhez alacsony frekvenciájú légrugózás és automatikus üléspozíció-beállítás tartozik, de opcionálisan dinamikus rugózásvezérlés is rendelhető a további kényelemért. Emellett az új típusokban egy továbbfejlesztett kényelmes pótülés is található, minőségi párnázott kárpitozással. Forrás: www.dorker.hu

 

 

 

 

Kverneland Group Ravenna – az új gyártóközpont

A Gallignani Spa megszerzésével a teljes egészében a Kverneland csoport felügyelete alá került az észak Olaszországban található bálázó központ. Az új, Kverneland Group Ravenna S.r.l. névre keresztelt központ az egyik legmodernebb bálázó gyár Európában a maga 30 éves gyártói tapasztalatával.

Tudjon meg többet a Kverneland Group Ravenna S.r.l. gyárról és ismerje meg a Vicon és Keverneland bálázók és bálacsomagolók gyártási folyamatát

 

 

 

 

SIMA 2013: Pichon hírek

A Pichon kibocsátja a P600T teleszkópos rakodót



A közel 10 éve kompakt törzscsuklós rakodókat gyártó PICHON egy új, 60 Le teljesítményû teleszkópos gémmel ellátott modellt mutat be, amelyből a 85 Le-s változat csak később jelenik meg.

A teleszkópos vázat a nehéz munkakörülményekhez tervezték és gyártották, csak úgy mint a korábbi modellek esetében, amellyel a PICHON hírnevet épített magának az anyagmozgató gépek piacán.

Mostantól ez a két modell a Tier 4 károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelő Caterpillar motorral szereltek, ezzel megfelelve a 2014-es emissziós szabályozásnak.

Szélesíti a horganyzott trágyaszóró kínálatát a PICHON



A 2011-es SIMA elindulásával mutatta be az akkor új M8 és M10 típusú trágyaszóróját a gyártó. Mostantól 10 Muck Master változat érhető el 8-24 m3 kapacitással.

 


A PICHON bemutatja a GPS ellenőrzésû szervestrágya-kijuttatást



Tavaly ősszel a PICHON bemutatta a tartálykocsiknál alkalmazott Bus Can vezérlést, ami a 2013-as SIMA kiállításon GPS rendszerrel szerelt.

Elsőként a kezelő az érintőképernyőn könnyedén kiválasztja a kijuttatást végző eszközt, majd az átfolyás mértékét, végül csak figyelnie kell a kijuttatást.

A kijuttatás befejeztével a munka egy USB eszközre kerül elmentésre, ahol olyan információkhoz juthat mint a munkával töltött idő, trágyázott terület és térfogat, stb.

 


 

 

 

 

Újabb mérföldkő - átadták a 20 000. Rapid vetőgépet

A dániai Agromek kiállításon a Väderstad képviselői ünnepélyes keretek között átadták a 20 000. Rapid vetőgépet új tulajdonosának, az Alslev-i Christian Lanter-Mortensen-nek. A vetőgépet a Röstofte Maskinforretning kereskedőcég alkalmazottja, Dann Nielsen értékesítette.

 


A Väderstad képviselői átadják a 20 000. Rapid vetőgépet

 

 

A hatalmas kapacitás, az alacsony fenntartási költség és a mûtrágya kijuttatás lehetősége miatt döntött úgy Christian Lanter-Mortensen, hogy Rapid vetőgépet vásárol. A Rapid vetőgépet 1990-ben mutatták be. Abban az időben a Väderstad-nak mindössze 125 alkalmazottja volt. Az elmúlt 20 év alatt a vállalat 20 000 Rapid vetőéget gyártott, melyek a világ 35 országába jutottak el.

 

 


A 20 000. Rapid vetőgép egyedi dekorációt kapott

 

 

"A Rapid vetőgép kritikus jelentőségû volt a vállalat fejlődése szempontjából, általa számos új piacra jutottunk el és természetesen hihetetlenül hálásak vagyunk mindezért a teljesítményért", mondja Crister Stark, a Väderstad-Verken igazgatótanácsának elnöke.

"Büszkék és hálásak vagyunk, hogy a Väderstad márkát képviselhetjük. Amikor egy évvel ezelőtt megkaptuk a lehetőséget egy másodpercig sem hezitáltunk, hiszen a Väderstad új, helyi szervezetének köszönhetően a svéd gyártó termékei iránti kereslet folyamatosan nő”, mondja Dann Nielsen.

 


A Rapid vetőgépet a ´90-es évek elején mutatták be.

Az új vetéstechnológia akkor úttörőnek számított.

 

 

 


A legnagyobb Rapid vetőgép jelenleg a Rapid A 800C,

itt éppen BioDrill-rel szerelve. A tartálytérfogat 6200 literes

 

 

 

Újdonság: AXIS 50.1 típussal bővíti a prémium kategóriás mûtrágyaszóró sorozatát a RAUCH

Az új RAUCH 50.1 ikerszórótárcsás mûtrágyaszóró D és C típusai hatékonysági szempontból, a 4000 kg hasznos tömeggel és az 50 m munkaszélességgel kiegészítik a korábban elindított AXIS 50.1 W mérleges és a hidraulikus hajtású AXIS-H 50.1 EMC+W mûtrágyaszórókat.

 

 


 

 

Az AXIS 50.1 mûtrágyaszóró család esetében a CAT III csatlakozás a kezdetektől alapfelszereltség. A karbantartásmentes mechanikus M-drive kardán meghajtással nagyobb teljesítményû traktorral is üzemeltethető. A munkaeszközhöz elérhető az egyszerûen kezelhető CDA terminál, amelynek segítségével a szórásszélesség 18 – 50 m között állítható. A kijuttatott anyagmennyiség szintén a CDA segítségével manuálisan állítható

További információk a gyártó honlapján

 

 

 

 

Olvasta már?

-Az AGROmashEXPO és az AgrárgépShow közös kiállítás MUSTRÁJA 

- AGROmashEXPO és AgrárgépShow Termékverseny 2013-as végeredménye

-  SELVATICI - BIVANGA ÁSÓGÉPEK 

- A tavaszi lemosó permetezéshez légbeszívásos fúvókák használata ajánlott! 

- ANTONIO CARRARO TIGRE 4000 és TIGRE 4400 F traktorok

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?