Gép-Mix - a gépvilág aktuális hírei egy helyen az Agro Napló ajánlásával

Agro Napló
A világ legerõsebb embere húzta a vetõgépet Az „Év traktora” díj elsõ szponzora a Trelleborg Betakarítási bemutató 2012 Cenius mulcskultivátor: új verzió, új felszerelés Deutz-Fahr zöld sor híreiEIMA – „Hangos” már a nemzetközi gépforgalmazók weboldalaElõzetes: Érkezõ újdonságok Növekszik a DRAKKAR sorozat

A világ legerősebb embere húzta a vetőgépet



6000 néző előtt ünnepelte fennállásának 50. évfordulóját a Väderstad-Verken.

 

 


 

 



Magnus Samuelsson, a világ legerősebb embere ámulatba ejtette a közönséget, ahogy elhúzta a 3 méteres Rapid vetőgépet, ami 4,7 tonnát nyom. A vasárnapi ünnepségen 6000 vendég volt jelen. Ráadásul JAS Grippen vadászgépek nyitották meg a ceremóniát. Az ünnepi beszédet a megye kormányzója, Elisabeth Nilsson mondta.

 


 

 





Az ünnepi ceremóniát a megye kormányzója, Elisabeth Nilsson beszéde nyitotta meg.

„Hihetetlenül lenyûgözött bennünket Magnus bemutatója, aki puszta kezével elhúzta a Rapid vetőgépet. A mezőgazdasági munkagépek nagy vonóerő igényûek, de Magnus bebizonyította, hogy egymaga elbír egy vetőgéppel”, mondta Fredrik Lundén, a Väderstad-Verken értékesítési igazgatója.

 


 

 

 





Magnus Samuelsson maga is évek óta gazdálkodik Östergötland régióban, így hát jól ismeri a svéd mezőgazdaságot.



„Nagyszerû érzés volt, hogy részt vehettem a Väderstad-Verken 50 éves születésnapi ünnepségén. Számomra ez volt a vetőgép-húzás világpremiere, ami különösen fantasztikus jelenet volt a több ezres tömeg előtt.”

 


Ráadásként JAS Grippen vadászgépek nyitották meg a show-t.

 

 


A vasárnapi ünnepségen 6000 vendég vett részt.

 




A látogatói központ az előtérben, hátul pedig a gyártói bázis.

 



20 000 Rapid vetőgép Östergötland síkságtól Szudánig





A Väderstad-Verken az 1990-es évek elején kezdte el a Rapid vetőgépek gyártását, melyekből 20 év alatt, mára 20 000 darab került értékesítésre Östergötland régiótól egészen Szudánig.



A Väderstad-Verken dinamikusan terjeszkedik, legutóbb Dániában nyitott alközpontot. A gyártói kapacitását legutóbb 5000 m2-rel növelte, új alkatrész-raktárbázis építésébe fogott és a Nybble-i a látogatói központot is kibővítette. Miközben folyamatosan új termékeket és megoldásokat fejleszt.



„A Rapid vetőgép sikere abban áll, hogy sokoldalúan használható függetlenül attól, hogy a termelő például közvetlenül a tarlóba vagy szántásba akar vetni, vagy akár csökkentett menetszámú technológiában kívánja alkalmazni”, mondja Bo Stark, a skandináv országok értékesítési igazgatója.

 

 


 

 

 

 



Az „Év traktora” díj első szponzora a Trelleborg



Egy hosszú távú megállapodás aláírását követően a Trelleborg hivatalosan is az „Év traktora” díj első hivatalos szponzora.

 

 


 

 





Az olasz Trattori magazin által 1998-ban elindított díjat 16 éves múltjával együtt ítélik oda a vezető mezőgazdasági gépgyártóknak az innovatív traktor design és technológia elismeréseként.



A bírálóbizottság 21, az európai mezőgazdasági ágazat legbefolyásosabb kiadványainak publicistáiból áll, akik értékelik a teljesítményt mind a szántóföldi és a speciális traktorok esetében terepi körülmények között.



A nyerteseket az EIMA Nemzetközi kiállításon (2012. november 7-11., Bologna) mutatják be, ahol a Trelleborg is kiállítja legújabb gumiabroncsait és komplett kerék megoldásait.

 

 


 

 

 

 

 



Betakarítási bemutató 2012



Betakarítás, bálázás és termény - valamint bálaszállítás - ezek álltak a KITE Zrt. július eleji gyakorlati bemutatójának középpontjában. A Zichyújfaluban 12 John Deere kombájnt, bálázót, JCB rakodót, JOSKIN pótkocsit továbbá bálagyûjtők együttes munkáját láthatták a betakarítási bemutatón. Olvassa el cikkünket

 

 


 

 

 





Cenius mulcskultivátor: új verzió, új felszerelés



Az Amazone a három-gerendelyes Cenius mulcskultivátor sorozatát egy új, vontatott Cenius-T-modellel bővítette. A 3 m, 3,5 m vagy 4 m munkaszélességû vontatott modellek legfontosabb előnye, hogy a kisebb emelőerejû traktorok is képesek ezen munkagépeket szállítani.

 

 


 

 



A traktorra történő felkapcsolás egy vonórúdon keresztül történik, melyet a traktor (III. kat.) alsó függesztőkarjába kell csatlakoztatni. Futómûként a sávosan tömörítő kerék szolgál, mely a talaj visszatömörítését is végzi. A munkagép kiemelés és leengedése a hidraulikus mélységállítással történik.

 

 


 

 





Ezenfelül az Amazone mostantól a már ismert simító-egyengető rugós pálca-sor és sima egyengető tárcsák mellé csipkézett egyengető tárcsákat is kínál – mind a függesztett mind pedig a vontatott Cenius modellekhez. A 460 mm-es csipkézett tárcsák gondoskodnak a megfelelő munkaminőségről valamennyi talajfeltétel mellett és még intenzívebb bekeverést nyújtanak, mely nagy előny lehet nagy mennyiségû szerves anyag esetén. A csipkézett tárcsák csapágyazása hasonlóan, mint a sima tárcsák esetén teljesen karban-tartásmentes. A tárcsák túlterhelés biztosítása a bevált gumituskós elemekkel történik. Ezenfelül lehetőség van a szélső borító tárcsák kiegészítő beállítására is. Ezeket külön lehet munkamélységben is szögben is állítani annak érdekében, hogy minden körülmény mellett tiszta átmenetet lehessen elérni.

 


 



Forrás: www.amazone.hu

 

 

 

 





Deutz-Fahr zöld sor hírei



A Deutz-Fahr szálastakarmány-kezelő gépek termékpalettája több mint 100 éves múltra tekint vissza, kiváló fejlesztői munka és gyakorlati tapasztalatok tették előremutatóvá az alkalmazott technológiát.




 

 

 



A Deutz-Fahr szálastakarmány-kezelő gépek termékpalettája több mint 100 éves múltra tekint vissza, kiváló fejlesztői munka és gyakorlati tapasztalatok tették előremutatóvá az alkalmazott technológiát. Széles és átfogó termékpaletta jellemzi a termékeket, melyek kifejlesztésénél minden esetben a cél a leghatékonyabb megoldások biztosítása a gazdáknak, a legnehezebb munkakörülményekre tervezve, melyek könnyebbé, hatékonyabbá teszik a mindennapi munkavégzést. Közös jellemzőjük, hogy a gépek a világ legmodernebb gyáraiban készülnek, melyek a szálastakarmány- kezelés gépeire vannak specializálódva, ezzel biztosítva a legkiválóbb minőséget a gyártási folyamatban. Olyan gyakorlatban is bevált fejlesztések jellemzik a Deutz- Fahr munkáját, mint például a tárcsás fûkaszáknál alkalmazott és a „Heavy Duty” vágószerkezet a háromszög profilú vágótárcsával, kitûnő vágási eredményekkel. A rendsodrók és rendterítők a gondozásmentes olajfürdős hajtómûvel szerelve, valamint a bálázóknál alkalmazott „OptiCut” előzúzó rendszer 14 és 23 késes kivitelben.



Ezek mellett számos technikai fejlesztés fûződik a Deutz-Fahr nevéhez

Deutz-Fahr fûkaszák tárcsás illetve dobos kivitelben készülnek, függesztett illetve vontatott kivitelben, fronthidraulikára szerelve is.



Tárcsás fûkaszák:

Az egyedülálló, csak a Deutz-Fahr által alkalmazott háromszög profilú vágótárcsák, 3 pengével szerelve minden körülmények között biztosítják a tökéletes vágást. A tárcsák minden modellen párosan, összeforogva helyezkednek el, ezzel biztosítva a tökéletes átfedést.



A rendszer előnye a hagyományos tárcsás kaszákkal szemben:



- Adott kaszaméret esetén több tárcsa és kaszapenge dolgozik, ami nagyobb vágási sebességet és területi teljesítményt eredményez.



- A páros összeforgó tárcsák szavatolják a tökéletes vágásképet.

 



Hátsó Függesztésû tárcsás kaszák

A Deutz-Fahr függesztett tárcsás fûkaszák 1,65 m-től 4,0 m-es munkaszélességig állnak rendelkezésre. Míg az SM 4.0 modellek függőleges irányban 90 fokig, lejtő irányban 45 fokig addig az SM 5.0 modellek függőleges irányban 90 fokig lejtőirányban 36 fokig képesek üzemelni. Ezáltal alkalmassá válnak árkok, gátak, gátoldalak kaszálására. Egyszerû használat, megbízható munkavégzés és a már jól ismert Deutz-Fahr sajátosságok jellemzik ezeket a gépeket.

 

Szársértős fûkaszák

Az SM 5.0 szériájú modellek ujjas szársértővel kétféle méretben 2,40 és 3,00 m munkaszélességben, míg gumihengeres szársértővel 2,40 m-es munkaszélességben állnak rendelkezésre. Az ujjas szársértőket főleg fûfélékhez ajánlja a Deutz-Fahr, míg a gumihengeres szársértő tökéletes szárroppantást végez lucernában. A szársértésnek köszönhetően akár 2 nappal korábban betakarítható a termény.





Mellső függesztésû tárcsás fûkasza

Az SM 5.30 FRC modelljelzésû frontfüggesztésû kasza gumihengeres szársértővel rendelkezik és 3,00m-es szélességben dolgozik.





Vontatott, tárcsás fûkasza

Az új Deutz-Fahr DIM széria a világ minden részéről beérkező felhasználói tapasztalatok alapján lett kifejlesztve, ennek eredményeképp jött létre az új modell 3,2 és 3,5 m munkaszélességgel, gumihengeres szársértővel, bal oldali valamint központi vonórúddal.



Deutz-Fahr Swatmaster rendképzők és rendterítők.



Swatmaster jellemzők: 

Egyedülálló rotorház. A tányérkerék és a kúpkerék egy zárt házban található, ahol a kenés – típustól függően– olajjal vagy zsírral történik. A rotor tengely, a villatartók és a meghajtótengelyek a maximális támasztás és a hosszú élettartam érdekében dupla csapágyazással rendelkeznek.



További előnyök:

- Karbantartásmentes rendszer, nincsenek csuklópontok vagy illesztések, amelyek kikophatnak



- Automatikus rotor felfüggesztés, ami biztosítja a sima járást



- Az első kerékben lévő nyomás kiküszöböli az ujjak pattogását



- A négykerekes futómû biztosítja a tökéletes talajkövetést, ezáltal a tiszta munkavégzést és nagy sebességet.



Nagy kapacitású egyrotoros gépek

A Deutz-Fahr egyrotoros gépei közül az SWM 3921-es és a 4621-es típus szerepel a hazai kínálatban.



A 11 és 13 villatartó karra karonként 4 dupla villával szerelt, 1 rotoros rendképzők, a nagy gépek teljesítményét és munkaminőségét nyújtják a kisebb gazdaságok számára is. Levehető karjai megkönnyítik a területek közti vonulást.



A sokoldalú megoldás:

Rendkívüli sokoldalúsága miatt az SWM 7131-es modell ideális választás kis-és nagygazdaságok számára egyaránt. Akár 12,5 méterről kell összegyûjteni a terményt egy nagy rendbe, akár 2 keskeny rendet kell készíteni 1 menetben.



Nagy teljesítmény

A Deutz-Fahr SWM 6341 és 8441 nagyteljesítményû centrál rendképzők 6,3 és 8,4 m munkaszélességgel. Ezt a 2 típust a legnagyobb igénybevételre tervezték, erős központi vázzal és a már ismert olajfürdős hajtómûvel. Minden egyes rotoron 12 villatartó kar van 4 villával.

 



Deutz-Fahr Condimaster rendkezelők:



Főbb jellemzők:



Váz: A condimaster rendkezelők vázszerkezete két „U” profilú szelvényből van összehegesztve, ami egyedülálló stabilitást nyújt a gépnek, ezáltal a rendkezelő ellenáll a legintenzívebb igénybevételnek is.



A hajtómûház: A Deutz-Fahr által alkalmazott zárt hajtómûház a nyitott megoldásokhoz képest hatékonyabbá teszi a kenést. A hajtómûháza a vázhoz van rögzítve, de nem része annak és nincs teherviselő szerepe. Ez biztosítja a nyugodt, külső káros hatásoktól mentes hajtástovábbítást, ami megnöveli a gép élettartalmát.



Csuklópontok: Nagy keménységû perselyek zsírozási lehetőséggel rendelkeznek, ami nagymértékben megnöveli a csuklópontok élettartamát. Sérülés esetén könnyen cserélhetők.



Határszórás: A határszórás központilag, a traktorkabinból szabályozható. A kereten lévő munkahenger segítségével a rendterítő hidraulikusan elfordítható, így a mezsgyéről a terület közepe felé szórható a termény.



Rugós fogak: A fogak 10 mm-es átmérőjû, kiváló minőségû rugóacélból készülnek. A rugóspirál átmérője 20%-kal nagyobb a megszokottnál, ami kivételes rugózást és élettartamot garantál.



Lengéscsillapítás: A függesztőkeret 2 oldalán lévő rugós kitámasztó korlátozza a rendterítő haladási irányba történő kilengését. A csillapítás mértéke a terményhez és talajkörülményekhez illeszkedően szabályozható. Ez egyenletesebb szórásképet, nagyobb haladási sebességet és hatékonyságot eredményez.

 



Deutz-Fahr Condimaster rendkezelők:



Com 4621: Ez a rendterítő 4,6 m-es munkaszélességgel rendelkezik. A kis önsúly és az ennek ellenére masszív felépítése miatt



Com 5521, 6821, 7621: Ezek a rendterítők 5,5 m-től 7,6 m-ig terjedő munkaszélességgel rendelkeznek. Munkaszélességtől függetlenül jellemző a Condimaster rendkezelőkre a robosztus hajtáslánc és vázszerkezet, ami szavatolja a hosszú élettartamot és az üzembiztos munkavégzést.



COM11041: A COM11041-es modell 11 méteres munkaszélességével a legszélesebb rendterítő a Condimaster gépsorban. A 8 rotor egyenként 7 villatartóval kényelmesen elbánik egy 3 méteres kasza 4 rendjével. A nagy fogaskerekek, a külső behatásoknak ellenálló csapágyak, az olajfürdős hajtás nem igényel különkenést. A gép hidraulikus mûködésû, ami még egyszerûbbé teszi a használatot.

 



A Deutz-Fahr bálázók általános jellemzői: Tömörebb bála, jobb minőség kevesebb költség.



A szénás technikában a terményszeletelésének kulcsfontosságú szerepe van. Az aprított termény sokkal hatékonyabban tömöríthető, ezáltal a nem kívánt levegő teljes mértékben kipréselhető a bálából. A levegő bennmaradása a bálában kedvezőtlen erjedési folyamatokat indíthat el.



Kíméletes a terménnyel, kíméletlen a teljesítményben:

A Deutz-Fahr adagolórotor egyedülállósága az egy tengelyen elhelyezkedő terelőcsigákban és az adagoló fülekben rejlik. Ezáltal a hajtás-továbbítás egy oldalon történik, aminek köszönhetően kevesebb lánc és lánckerék szükséges a rendszerhez. Ezzel a megoldással nem okoz gondot a nehéz, hosszúszárú, esetleg többször megázott termények egyenletes anyagtovábbítása. A berakódás eltömődésveszélye pedig jelentősen csökken.



Szabályozható vágásintenzitás:

Az Opticut vágómû 14 kése egyenkénti rugós késbiztosítással van ellátva. Így ha a kés találkozik egy kővel, akkor hátramozdul a rugó ellenében majd visszaáll eredeti helyzetébe. A kések két pozícióban állíthatók: egy intenzív és egy normál vágási helyzetbe az igényeknek megfelelően.



Tömörítőhengerek:

A bordázott aszimmetrikus „Bale Trak”- profilú tömörítőhenger kialakítás alacsony tapadási körülmények Pl.: száraz szalma esetén is megfelelő forgatóerőt képes átvinni a terményre, így biztosítva a megfelelő munkavégzést nyári napokon is. A bordás profilú tömörítőhenger garantálja a maximális bálatömörséget - két fél hengerből hegesztett kivitel belső merevítéssel - Bale Trak profil, a minden körülmények közötti munkavégzésért



Változóbálakamrás Deutz-Fahr bálázók

A fejlesztés a bála minőségének javítására és a bálázó teljesítményének növelésére összpontosult. Ennek eredményeképpen került kialakításra a Deutz-Fahr új változókamrás bálázója, melyet főként széna, szalma, és pillangós növények eltakarításához ajánlunk.



Továbbfejlesztett bálakamra: A bálaképzés hevederekkel és hengerekkel történik, amely lényegesen jobb az eddig ismert módszereknél. A 3 tömörítő henger az 5 hevederrel együttesen már a bálázás kezdetétől biztosítja a tökéletes bálaforgatást, ami megkönnyíti a nyári időszakban történő szalma és szénabetakarítást. Mindezek mellett egyedülállóan kíméletes a lucernaszéna levélzetével is. A hevederek 90%-os kamra lefedettsége.



Új hálókötöző egység:

Kötözéskor a hálóadagoló egység sebessége a bála forgási sebességének a 90%-a, így a Deutz-Fahr által alkalmazott hálókötöző egység állandó feszességet biztosít a teljes háló használata alatt. A fix előfeszítési áttétel, a legrövidebb és legközvetlenebb adagolási út együttesen biztosítja a tökéletes kötözést, tekintet nélkül a bála méretére és a termény minőségére.



Továbbá a Deutz-Fahr egyedülálló oldalirányú feszítőrendszerének köszönhetően a szabványos háló túlnyúlik a bála peremén, ami még tökéletesebb bálaformát biztosít.



Forrás: www.dorker.hu

 

 


Aktuális kukorica világpiaci kilátások 





40 milliárd forintos pályázat indul az állattartó telepek korszerûsítésére 



Augusztus 31-ig meghosszabbodik a fagykár hitelkérelmek benyújtási határideje 



Tegnap óta lehet beadni a Tanyaprogram pályázatait 



Augusztustól a forgalomba hozott bor mennyiségéhez igazodik az engedélyezés díja 



A kormány elkülönített 157 milliárd forintot a gazdáknak



Mintegy 120 millió forintos pályázat génmegőrzésre 



Tegnap óta pályázhatnak a fiatal gazdák! 



Jövőre minden eddiginél több támogatást kapnak a gazdák 



A kormány már októberben megkezdi a különleges tejtámogatások kifizetését





EIMA – „Hangos” már a nemzetközi gépforgalmazók weboldala



Hírek, információk után kutatva a külföldi gyártók weboldalán arra lehetünk figyelmesek, hogy szinte kivétel nélkül meghívókat találunk az EIMA Nemzetközi Mezőgazdasági Kiállításra. A 2012. november 7-11. között megrendezésre kerülő kiállítás mintegy 137.000 m2 területen (117,000 m² fedett és 20,000 m² nyitott terület) várja az érdeklődőket. A július 18-án kiadott előzetes információk szerint a szervezők 40 ország gyártóját, 140 nemzet látogatóit várják az olasz városba. További információk a kiállításról

 

Előzetes: Érkező újdonságok



Egyelőre még ugyan homályba burkolózva, mégis egy kis figyelemfelkeltés céljából adjuk közre, hogy július 17-én megtartott Claas Nemzetközi sajtótájékoztató keretében bemutatta a szálastakarmány betakarításhoz és a gyártott kombájnokhoz kapcsolódó fejlesztéseit a német gépgyártó. A gyakorlati bemutató helyszínéül az enyingi Mikó Tanya szolgált, ahol számos fejlesztéssel ismerkedett meg a nemzetközi szaksajtó. Az Agro Napló összefoglalóját a szeptemberi lapszámban olvashatják az érdeklődők.

 

 

 

 



Növekszik a DRAKKAR sorozat



Az egyre sikeresebb DAKKAR sorozatot további tagokkal bővítették, így már 5 modell áll a Joskin kínálatában: DR6600/29D180, DR7600/33D180, DR8600/37D180, DR8600/37T180 and DR9600/41T180.



Így a DRAKKAR sorozat hasznos térfogata DIN szabvány szerint 29-től 41 m3 –ig terjed. A befogadóképesség egészen 54 m3 –ig tovább növelhető a legnagyobb modell esetében.



Drakkar: a többcélú felhasználású pótkocsi



Az innováció mindenképpen az ürítésben rejlik. A mozgó homlokfal egy ultra nagy ellenállású (U.H.R. – Ultra High Resistance) öngördülő futószalag segítségével vezetett. Az anyag így szó szerint szállítva kerül le kocsiról. A felépítményt kifejezetten gabonára tervezték. Az elülső fal segítségével a kocsi teljesen kiüríthető miközben megakadályozza, hogy az anyag az oldalsó vagy az elülső falon távozzon. Fontos kihangsúlyozni a nagy kitárolási konzisztenciát, ami nem tömöríti az anyagot: a mozgó fal az anyaggal együtt halad annak nyomása nélkül.



Hátul a szállítószalag automatikusan visszafordul. A kis teljesítmény nagyban csökkenti az üzemanyag-felhasználást. Az ürítés optimális: stabilitás, biztonság, gyorsaság jellemzi. Az ürítés mellett a rakodást is ki kell hangsúlyozni. A hátsó fal felől bálával vagy egyéb más csomagolt anyaggal is feltölthető.



 


Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?