Motoroptimalizálással a nagyobb teljesítményért
A géptulajdonosok számára fontos , hogy az erőgépeikben rejlő teljesítményt minden körülmény között optimálisan ki tudják használni. De mi van akkor, ha a teljesítmény kevésnek bizonyul?
A cseh székhelyű Xtuning s.r.o. saját know-how-val biztosít 15-20 százalék teljesítménynövekedést és 5-10 százalék fogyasztás-csökkenést, típustól függően, az elektronikával vezérelt motoroknál. A cég 1999-ben alakult és a kezdetekben személyautó motorok teljesítmény módosítására specializálódott az Xtunning márkával. Öt évvel később szolgáltatásukat kibővítették a tehergépjárművek teljesítményének növelésével chiptunning megoldással, majd 2004-től a mezőgazdasági erőgépek teljesítménynövelését is megcélozták. Agroecopower rendszerükhöz – számos gyártóval ellentétben – a motoroptimalizáláshoz nem szükséges hardveres kiegészítő. Ennek telepítése nagyjából másfél óra időtartamot vesz igénybe. Egy technikusuk az adott erőgépen elvégez egy előzetes mérést motorfékpad segítségével. Ezt követően a traktor, vagy önjáró gép diagnosztikai csatlakozóján keresztül letölti a motorvezérlésért „felelős” programot. Ez a gyári szoftver egy belső információs rendszeren keresztül a cseh központba kerül, itt archiválják, majd a már frissített programot visszaküldik. A feltöltést követően egy újabb mérésre kerül sor, ahol már az ígért teljesítményadatok várhatók. A gyártó örök garanciát vállal termékére, ezzel is megnyugtatva a kétkedőket. 2013-ban a gyártó 2300 mezőgazdasági gépen, több mint 3000 személyautón, és 1000 tehergépkocsin végzett szoftver-módosítást.
A fejlesztett motoroptimalizáló rendszert az idei AGROmashEXPO Termékverseny Pályázatán Nemzetközi Innovációs Oklevéllel jutalmazta a zsűri.
Új Deutz-Fahr kombájn
Tavaly mutatták be Franciaországban a Deutz- Fahr C 9000 kombájnokat, az 5-rázóládás C 9205TS és a 6-rázóládás C 9206 TS típusokat. Az új sorozat a korábbi 60-as széria jelentősen továbbfejlesztett változata. Erőforrása egy 7,8 literes Deutz TDC L6 dízelmotor, amely SCR/AdBlue füstgázkezelő rendszerrel teljesíti az EUR-IIIB/Tier 4i környezetvédelmi normát.
Névleges teljesítményük 307 LE, illetve 363 LE, maximális teljesítményük pedig (ECE – R120 norma szerint) 334 LE, illetve 395 LE. Korszerű, komfortos kabinjában a zajszint 70 dB(A), amelynek eléréséhez az újszerű padlószerkezete is hozzájárult. A cséplődob átmérője 600, szélessége 1270, illetve 1520 mm. Magtartájának térfogata 9500 liter, üzemanyagtartálya 750 literes, amely kiegészül a 85 literes AdBlue tankkal. Az új kombájn betakarítási teljesítménye 10-12%-kal nagyobb, mint a korábbi modellé.